Aktualizováno: 29.11.2018

Test modernizovaného Lexusu NX

 

 
Lexus NX se na českém trhu prodává od roku 2014, v roce 2017 ale dostal první facelift. Ten však změnil jen drobnosti, které popisujeme v testu, protože se ale v mnohém nezměnil, v recenzi odkazujeme na i test modelu před modernizací.

Lexus NX je futuristické přemísťovadlo s vizáží terénního vozu, které ale spíše než v bahnech uvidíme v pražských ulicích - Jde o SUV střední třídy.

První a do roku 2015 jedinou možnost pohonu Lexusu NX představuje hybridní soustava sestávající z benzinového čtyřválce a jednoho, nebo dvou elektromotorů podle toho, zda máte verzi s pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol.

Hybrid dává nejvíce smysl v hustě obydlených aglomeracích, kde je množství úseků s omezenou rychlostí. Na dlouhé cesty po dálnicích to není ideální pohonná jednotka. Proto také předpokládám, že si auto budou pořizovat zejména městští nadšenci do moderních technologií.

Výhodu proti soupeřům představuje nízká spotřeba hybridní technologie, pokud s ní řidič umí pracovat. Dále množství technických vychytávek, ale také prostornost interiéru auta zejména v podélném směru a zavazadlovém prostoru nebo design exteriéru.

Jako největší nevýhody v porovnání s ostatními SUV střední třídy vidím vyšší cenu, protože Lexus NX se pasuje jako takzvané prémiové SUV. Ta navíc není vykoupena bohatostí základní výbavy. Zamrzí nepříliš velká dynamika hybridní soustavy a nepoměr mezi spotřebou udávanou výrobcem a realitou při jízdách, na nichž nelze příliš využívat elektromotor.

Lexus NX se na českém trhu prodává od podzimu 2014, v roce 2017 dostal facelift. Ten se zvenčí pozná podle nové přídě a především masky, lehce se upravila také záď. V interiéru přibyl větší multimediální displej (ale jen u nejvyšších výbav), adaptivní podvozek a také rozšířená bezpečnostní výbava.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus