Aktualizováno: 9.4.2017

Test Land Roveru Discovery

 

 
První generace Land Roveru Discovery se začala vyrábět v roce 1989, pátá generace v pořadí se odstartovala prodej v dubnu 2017. První generace se řadily mezi off-roady, pátá je spíše SUV, avšak i nadále s vynikajícími terénními schopnostmi.

Discovery je prémiovým vozem, které se snaží být skutečně co nejuniverzálnější. Uveze až sedm pasažérů, přičemž zadní sedadla zdaleka nejsou jen nouzová, jak to u některých sedmimístných SUV bývá. Je to extrémně prostorný a pohodlný vůz, který se navíc pyšní talentem v terénu.

Jeho konkurenty jsou Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLS nebo Volvo XC90 a vyhoví především velmi dobře zajištěným rodinám, které touží po autě, které umí naprosto všechno - pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti, vyrážet na hory či někam do divočiny a poskytnout pohodlí a luxus i pro sedm osob na palubě.

Test Land Roveru Discovery Discovery páté generace má hliníkovou samonosnou karoserii, čímž se výrazně snížila hmotnost celého vozu, v závislosti na kokrétní motorizaci až o 480 kg. Tím se také výrazně změnil jízdní projev vozu, čemuž se budeme věnovat v dalších kapitolách, avšak už nyní lze prozradit, že je daleko obratnější a kultivovanější na silnici. Všechny verze Discovery mají pohon všech kol a automatickou převodovku ZF, díky nižší hmotnosti a také z důvodu plošného snížení emisí se Discovery nabízí v základu s čtyřválcovým motorem.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus