Aktualizováno: 6.7.2017

Test Kii Picanto

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.0 CVVT

 
Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, která je předmětem tohoto testu.

Vůz v porovnání s předchozím modelem nevypadá zásadně jinak, Picanto vždy v konkurenci ostatních miniaut vynikalo svébytným designem, který se snažil působit dravě, trochu sportovně, a především mladistvě. Láká především ženy.

Picanto ve třetí generaci patří mezi prostorné vozy své kategorie. Je na chlup stejně dlouhé jako Renault Twingo. Rozvor se v prorovnání s předchozí generací prodloužil asi o 3 centimetry, delší ho má jak pětidveřové Citigo, tak také Volkswagen Up. Ale jen téměř zanedbatelně. Picanto však vyniká v jiném směru. Má nyní jeden z nejprostornějších kufrů, dokonce je objemnější než u Citigo. Jde tedy o velmi prostorné auto.

Korejské mini je tedy vhodné pro ty, kteří sice chtějí miniauto, ale co možná nejprostornější v kabině, aby se v případě nouze dali svézt čtyři pasažéři a především větší nákup.

Design

Kia Picanto - pohled ¾ zepředu dopravaKia Picanto - pohled bok dopravaKia Picanto - pohled záď čistáKia Picanto - pohled ¾ zezadu dolevaKia Picanto - pohled příď čistá

 

Picanto působí mladistvě, na pohled i trochu dravě. Má ostře řezané přední světlomety, také záď není jednoduše řešená. Ačkoli o podobný styl se snaží i jiné automobilky, například Renault s Twingem, Seat s modelem Mii nebo kolínský trojlístek 108, Aygo a C1, Picanto má ten dar, že působí skutečně sympaticky.

V provnání s předchozí generací se design nijak revolučně neposunul, údajně proto, že se zákaníkům velmi líbil, a tak ho tvůrci nechtěli měnit.

Test Kii Picanto Picanto má hodně výraznou příď. LED světlomety denního svícení jsou k dispozii až pro model GT Line, výbavy Active a Comfort mají klasické svítilny s žárovkami. Ale nevypadají vůbec zle.

Test Kii Picanto Podobně netradiční je i záď. Picantu také sluší výrazné barvy, jako třeba tato.

Dříve Picanto trochu zklamávalo po nastoupení do interiéru, který neskrýval použití tvrdých šedých plastů průměrné kvality. V tomto směru se Picanto posunulo a zapadá do slušného průměru třídy. Tvrdé plasty sice nejsou posledním výstřelkem automobilového designu, ale k účelu auta jsou naproto vyhovující a neurazí.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus