Aktualizováno: 30.7.2019

Test Kia Optima SW

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 T-GDI DCT

 
První středně velké kombi korejské značky prošlo faceliftem. Změna designu není tak zásadní jako to,co se odehrálo pod kapotou. Auto totiž dostalo hned dva nové motory, tedy benzinový 1.6 T-GDI a vznětový 1.6 CRDi.

Diesel nahradil předchozí jedna-sedmičku, která je známá z celé řady korejských aut. Například z Hyundai i40, které je sourozencem Optimy, ale oproti ní není tak vzhledově zajímavým autem. V tomto případě se zdála být jedna-sedmička poddimenzovaná. Modernější jedna-šestka to má spravit.

Kia Optima SW by byla celkem obyčejným kombi střední třídy nebýt faktu, že je už v základu dobře vybavená, takže za řadu věcí tedy není potřeba připlácet. Navíc vyčnívá svým vzhledem i po sporném faceliftu. Je tedy autem pro manažery, kteří chtějí vystoupit z davu. V provedení SW pak pro ty, jenž už mají rodiny.

Kiu Optima SW po faceliftu jsme testovali v červenci 2019 s novým benzinovým motorem 1.6 T-GDI.

Design

Kia Optima SW - pohled ¾ zepředu dopravaKia Optima SW - pohled bok dopravaKia Optima SW - pohled záď čistáKia Optima SW - pohled ¾ zezadu dolevaKia Optima SW - pohled příď čistá

 

Jak je napsáno výše, design vozu je z hlediska dané třídy poněkud vybočující, což je dobře. Facelift ale přinesl jeden nový prvek, který vozu na první pohled příliš nesluší. Ale i takové hodnocení je otázkou vkusu.
Test Kia Optima SWŘeč je o masce chladiče vozu, která kromě top verze GT Line vypadá takto. Připomíná zuby velryby.
Test Kia Optima SWVe vyšších výbavách na ni navazují LED světlomety, my měli k testu výbavu Executive Line, ve které už jsou.
Test Kia Optima SWBoky vozu zdobí takovéto žábry. Zajímavý prvek.
Test Kia Optima SWKola u testovaného auta měla velikost 18“, které jsou v základní verzi Business Line součástí příplatkového balíčku Premium.
Test Kia Optima SWPřekvapením je, že zadní brzdová světla mají ještě žárovky, tedy tady v kombinaci LED a žárovek.
Test Kia Optima SWVýfuk je pěkně integrovaný do zadního nárazníku.
Test Kia Optima SWA jak je na tom kabina? Ta má výbavu blížící se luxusnímu vozu už v základu. A kromě toho vypadá dobře. Je ale zřejmé, že se německé studio Kia drželo jedné linie, například se SUV Kia Sportage.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus