Aktualizováno: 13.2.2017

Test hybridního SUV Kia Niro

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.6 GDI HEV

 
Kia rozhodně zaslouží pochvalu za odvahu. Jako první uvedla na trh čistě hybridní SUV, to znamená poloterénní auto, která se dá pořídit pouze s benzinovým a zároveň elektrickým motorem, které v útrobách Nira spolupracují.

Jde o typického představitele SUV nižší střední třídy, tedy kompaktní nebo chcete-li v českých podmínkách rodinné kategorie. Niro měří na délku 4,36 m a je tedy o 12 cm kratší než oblíbené SUV Sportage vyráběné v Žilině.

Při uvedení na trh v roce 2016 se Niro stalo nejlevnějším hybridním SUV na českém trhu a cena začínající s dobrou výbavou pod šesti sty tisíci korunami byla koncem roku 2016 srovnatelná s naftovými SUV podobné velikosti.

Kia Niro se nabízí výhradně s pohonem přední nápravy, verze 4x4 se nevyrábí.

Největší výhodou auta v porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy je nízká spotřeba ve městě. Potěší i prostornost auta pro posádku. Nejvíc mi vadil hluk pronikající do kabiny při vyšších rychlostech a méně komfortní podvozek na testovaných osmnáctipalcových kolech.

Jako typické uživatele vozu Kia Niro bych viděl mladší ženy s dětmi, které kompaktní SUV používají především ve městě. Právě tam se přednosti hybridní technologie nejlépe projeví.

Design

Kia Niro - pohled ¾ zepředu dopravaKia Niro - pohled bok dopravaKia Niro - pohled záď čistáKia Niro - pohled ¾ zezadu dolevaKia Niro - pohled příď čistá

 

Niro je líbivé, ale zdaleka ne tak výrazné jako nové generace dalších SUV značky Kia - Soulu a Sportage. Jeho vizáž asi nikoho neurazí, ale zároveň podle mě těžko bude zásadním argumentem, proč právě Niro pořídit.

Uvnitř se Niro neliší od ostatních sourozenců značky KIA. To znamená úhlednost a pocity kvality. Proti modelu Sportage i většině ostatním SUV nižší střední třídy mi kabina Nira připadala hůře odhlučněná. Když jsem jel po dálnici rychlostí 160 km/h, skoro jsem neslyšel rádio. Největší kravál způsobovalo odvalování pneumatik.

Test hybridního SUV Kia Niro Tahle vychytávka se mi moc líbila. Po otevření dveří promítaly u testované vyšší výbavy Exclusive diody znak automobilky na silnici.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus