Aktualizováno: 28.2.2019

Test kombíku Kia Ceed SW

 

 
Kia Ceed SW dostala proti předchůdci s mírně odlišným označením cee´d SW k dobru na délku téměř deset centimetrů, které se projevily v zavazadlovém prostoru. Z pozice "třídního otloukánka" se tak dostala mezi rodinné kombíky s nejdelším a nejobjemnějším místem pro náklad. Značná část z úctyhodných 625 litrů v kufru se však nachází pod podlahou.

Třetí generace auta ze Žiliny udělala další krůček směrem k elitě kompaktních kombíků. Mezi jeho konkurenční výhody patří kromě zmíněné délky a objemu kufru rovněž poměr ceny a výbavy, sedmiletá záruka, výborné jízdní vlastnosti nebo příjemný a kvalitně působící interiér s logicky rozmístěnými a funkčními ovladači. Velmi spokojený jsem byl také s dieselovým agregátem o objemu 1,6 litru s označením CRDi. Motor byl perfektně odhlučněný a spotřeba předčila mé očekávání.

Jako největší slabinu vnímám litrový dříve testovaný benzinový turbomotor, jehož spotřeba se v praxi ani zdaleka nepřibližuje papírovým hodnotám, chybí mu pružnost v nižších otáčkách a nemá příjemný zvuk. Na rozdíl od předchozí generace už není novinka plnohodnotně pětimístná, prostřední pozice vzadu je pouze nouzová. A zavazadlový prostor je sice dlouhý a široký, ale mělký. 

Kiu Ceed Sportwagon vnímám jako typické auto pro české rodiny, ale i do firemních flotil.

Stejně jako předchozí generace se i současná Kia Ceed SW vyrábí společně s kratším hatchbackem ve slovenské Žilině. Na českém trhu se začala prodávat v druhé polovině roku 2018.

"SEat alhambr ".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus