Aktualizováno: 16.12.2018

Test hatchbacku Kia Ceed

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 T-GDI

 
Nejoblíbenější vůz značky Kia v Česku už se nejmenuje cee´d, ale Ceed. Tato změna, na první pohled nevelká, ale logická, charakterizuje celkový mezigenerační posun hatchbacku nižší střední třídy.

Třetí generace auta ze Žiliny udělala další krůček směrem k elitě kompaktních hatchbacků. Už to není tak velký krok jako mezi první a druhou generací, ale zároveň už dvojka na nejlepší hatchbacky ve většině parametrů příliš neztrácela.

Mezi jeho konkurenční výhody patří poměr ceny a výbavy, sedmiletá záruka, výborné jízdní vlastnosti, atraktivní design karoserie nebo příjemný a kvalitně působící interiér s logicky rozmístěnými a funkčními ovladači.

Jako největší slabinu vnímám litrový benzinový turbomotor, jehož spotřeba se v praxi ani zdaleka nepřibližuje papírovým hodnotám, chybí mu pružnost v nižších otáčkách a nemá příjemný zvuk.

Zákazníky hatchbacku budou především menší rodiny, páry nebo jednotlivci všech věkových kategorií. Nový Ceed určitě zaujme i firemní klientelu.

Stejně jako předchozí generace se i současná Kia Ceed vyrábí ve slovenské Žilině. Na českém trhu se začala prodávat v druhé polovině roku 2018.

Design

Kia Ceed nová - pohled ¾ zepředu dopravaKia Ceed nová - pohled bok dopravaKia Ceed nová - pohled záď čistáKia Ceed nová - pohled ¾ zezadu dolevaKia Ceed nová - pohled příď čistá

 

Žádné výstřelky, ale zajímavé, poměrně originální, sportovně a moderně vyhlížející auto. To je třetí generace hatchbacku Kia Ceed, kterou jsme testovali v nejvyšší výbavě Exclusive. Ty nižší by se ale při pohledu do ceníku neměly vizáží příliš lišit.

Na přístrojovou desku se hodí stejná přídavná jména jako na karoserii. Pokud si pod moderností představujete velké displeje, budete zklamáni. 

Na druhou stranu, kdo má rád nadčasovou eleganci, ten si přijde na své. Většina materiálů působí kvalitně, například měkčený plast na horní části přístrojovky docela zdařile imituje kůži.

Test hatchbacku Kia Ceed Téměř uměleckým dílem je klíček, který má za příplatek funkci "hands free", takže může zůstat při odemykání v kapse. Startuje se pak tlačítkem.

Test hatchbacku Kia Ceed Nejvíc se mi líbí chromované ovladače na volantu. Vůbec chromu bylo v interiéru testovaného auta dost a vkusně se kombinuje s převládající černou barvou.

Test hatchbacku Kia Ceed Komu takové pojetí přístrojové desky připadá ponuré, může si za příplatek zvolit barevný dotekový displej a dvoubarevné provedení s částečně koženým čalouněním.

Auto působí jako kvalitně zpracované, odhlučnění kabiny mne připadalo průměrné. Nejvíce jsem většinou slyšel nehezký zvuk tříválcového motoru.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus