Aktualizováno: 8.10.2020

Test Jeep Compass

 

 
Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Jedná se tak o další krok v uskutečňování investičního plánu FCA ve výši 5 miliard eur a pokračující evoluci značky.

Automobilka Jeep navíc tvrdí, že Compass vyráběný v italském Melfi je ještě lépe přizpůsobený náročným evropským zákazníkům a místním vozovkám. Velkou zásluhu na tom prý mají hlavně pokročilé a uživatelsky vstřícné technologie, které zajišťují větší úspornost, pohodlí a konektivitu pro každodenní požitek z jízdy.

Na českém trhu to "Džíp" nemá vůbec jednoduché, jelikož svými vnějšími rozměry spadá do přehlceného segmentu kompaktních SUV. Silných rivalů je zde celá řada, proto jich budeme jmenovat jen hrstku. Jde například o Audi Q3, BMW X1, Lexus UX nebo třeba o Volvo XC40. Za konkurenční výhodu Compassu považujeme velmi nízkou cenovku (559 900 Kč), slušné terénní schopnosti, netradiční vizáž exteriéru či bohatou základní výbavu.

K dostání je celkem pět stupňů výbavy – Sport, Longitude, Night Eagle, Limited a S-Limited. Všechny jsou ve standardu osazeny zážehovým přeplňovaným motorem nebo alternativním vznětovým agregátem a pohonem předních kol. Absolutní novinkou je verze s pohonem všech kol v kombinaci s technologií 4xe (plug-in hybrid).

K nám do redakce doputoval model Compass v přepychové výbavě Limited, s nově vyvinutým agregátem 1.3 Turbo a automatickou převodovkou. Brzy jsme zjistili, že transformace Američana na Evropana přinesla spoustu dobrého, ale také špatného.  

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus