Aktualizováno: 25.10.2017

Test Jaguaru XF Sportbrake

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
 

 
Kombi varianta modelu druhé generace Jaguaru XF přichází skoro tři roky po sedanu. Důvodem je údajně fakt, že se v Jaguaru museli zaměřit především na vývoj SUV, o která je mezi zákazníky větší zájem. Ale kombík spadající do kategorie manažerských vozů zase může oslovit ty, kteří rádi řídí a líbí se jim auto klasické koncepce, nikoli zvýšený vůz. A tak má XF i v době všudypřítomných SUV své místo.

Jde o konkurenta pro Audi A6 Avant, BMW 5 Touring nebo Mercedes-Benz E Kombi. Případně také velký kombík od Volva, tedy model V90.

Proč by si zájemce měl vybrat právě Jaguar? Důvodů je více, jedním z nich je výrazný a velmi elegantní design, se kterým se od německé konkurence odlišuje. Jde o auto pro někoho, kdo se cítí být trochu individualistou, kdo má rád tuto britskou značku a její image.

A zároveň si velmi cení toho, že jde o vůz, který vyzdvihuje jízdní vlastnosti a snahu řidiče vtáhnout do děje nad jiné priority. Jaguar XF Sportbrake se totiž skvěle řídí. Ale o tom se rozepíšeme v dalších kapitolách.

Design

Jaguar XF Sportbrake - pohled ¾ zepředu dopravaJaguar XF Sportbrake - pohled bok dopravaJaguar XF Sportbrake - pohled záď čistáJaguar XF Sportbrake - pohled ¾ zezadu dolevaJaguar XF Sportbrake - pohled příď čistá

 

Kombík designově vychází ze sedanu, nový je od B sloupků až k zádi. Má tedy pořád tu výraznou příď s úzkými, jakoby "přimhouřenými" světlomety. Někteří mohou namítnout, že současné Jaguary se vzájemně sobě příliš podobají, což je samozřejmě pravda, ale stejnou filozofii razí také například Audi, kdy se menší modely až příliš podobají těm větším, nelze tedy Jaguaru vyčítat něco, co jiní nedělají.

Současné XF sedan těží z toho, že bylo oproti minulé generaci výrazně odlehčeno (až o 190 kg), ale kombík naopak na váze přibral. V případě základní motorizace dělá rozdíl mezi sedanem a kombíkem 115 kg. Jestli to ovlivnilo to, jak jezdí, rozebereme v příslušných kapitolách. Co se deisgnu týče, vůz působí velmi elegantně a ladně, ač jde o kombi olbřímých rozměrů.

Ačkoliv se většina nových vozů spíš zvětšuje, současné XF sedan je o 7 milimetrů kratší než předchozí generace, kombi varianta Sportbrake je o zanedbatelný 1 mm delší než sedan.

Za pozornost samozřejmě stojí záď, kombík má o 25 litrů v kufru větší prostor než sedan a linie zadních partií vypadá velmi podevedeně. Ačkoli jde o pět metrů dlouhý kombí, působí elegantně, nikoli zavalitě. 

Zvláštností je, že u modelů s adaptivním tempomatem najdete v masce chladiče štítek s „nakresleným“ logem značky, který nahrazuje běžné logo. Je to nezvyklé, ale hezky futuristické.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus