Aktualizováno: 21.1.2019

Test Hyundai Santa Fe

 

 
Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.

Hyundai už dávno nemůžeme vnímat jako výrobce laciných aut, což dokazuje i nové Santa Fe. Ještě před lety by se mohl kde kdo divit, že si za své auto nestydí Korejci říci bohatě přes milion korun v základní ceně, taková je ale už dnes realita. Santa Fe je ale hodně sebevědomé, ať už kvůli výbavě, designu nebo užitné hodnotě, kterou nabízí.

Cílovou skupinou jsou movitější rodiny, které potřebují masivní stroj na cestování, nejlépe na dlouhé vzdálenosti. Lze si pořídit jak pěti, tak sedmimístné provedení. Třetí řada sedadel je jako obvykle určena nejmenším členům posádky. Cílovkou je také ten, komu nejde v první řadě o zážitky za volantem, ale spíš o užitnou hodnotu a trochu sebereprezentace, která je u nového modelu očividná.

Oproti konkurenci ale Santa Fe chybí možnosti voleb. Jde o hlavního nepřítele Škody Kodiaq, ale i dalších velkých neprémiových SUV, jako je Ford Edge nebo korejský sourozenec Kia Sorento. Hyundai bohužel v prosinci 2018 nabízí jen dva motory s pevně danými převodovkami. Oba jsou navíc dieselové. Jak je u korejských aut zvykem, zvolíte si jednu výbavu a vše je v ceně. Připlácí se jen za pár položek navíc. My jsme jako první na českých silnicích testovali nejdražší provedení.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus