Aktualizováno: 4.1.2018

Test Hyundai Kona

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.6 T-GDI 4x4

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

V kabině už Kona není tak excentrická jako zvenku, ale působí robustně a hodnotně. Zaujalo nás, že design interiéru lze oživit detaily v různých barvách. Například nás první testovaný kus měl interiér oživený žlutozelenou barvou. Tu měly jak bezpečnostní pásy, tak třeba lemy na sedadlech nebo obroučky různých přístrojů.

Z Kony je dobrý výhled, zkrátka jako z trochu zvýšeného hatchbacku.

Test Hyundai Kona Šikmo vpřed je bezproblémový.

Test Hyundai Kona Výhled šikmo vzad je už trochu horší, ale podobně jsou na tom všechna menší SUV.

Test Hyundai Kona Test Hyundai Kona Tlačítka na volantu jsou také přehledná a dá se jimi ovládat vše podstatné.

Přístrojová deska je přehledná, rychle se vyznáte, kde co je. Na přístrojový štít je skvěle vidět a budíky jsou dobře čitelné. Mimochodem volant dobře padne do ruky.

Multimediální přístroje se také snadno ovládají a nemusel by se jich bát ani někdo, kdo moderní technice příliš nehoví. Logické uspořádání přístrojů v interiéru je výhodou tohoto auta. I klimatizace se jednoduše ovládá.

Mnoho tlačítek se pak nachází v okolí řadicí páky automatické převodovky, kterou jsme testovali. Hůře vybavené vozy budou vypadat jinak, ale protože jsme testovali auto nabité výbavou, nacházela se tu například tlačítka na ovládání vyhřívání sedadel nebo volantu.

Mezi sedadly ještě zbylo místo pro držák na nápoje. Jen mobil si není moc kam bezpečně uložit.

 

Kona má velmi bohatou výbavu, ostatně, tím Hyundaie vždy trochu vybočovaly v řady. Už v základu vůz dostal asisten pro udržování v jízdních pruzích.

Test Hyundai Kona Všechny bezpečnostní asistenty, které auto má, se ovládají pomcí tlačítek vlevo pod volantem. V našem pčřípadě při testování Kony ve vrcholné výbavě Luxury auto mělo také asistent nouzového brzdění a také sledující mrtvé úhly i při couvání.

Kabina a kufr

Hyundai Kona - pohled sedadla přední Hyundai Kona - pohled sedadla zadní Hyundai Kona - pohled kufr základní Hyundai Kona - pohled kufr maximální

 

Na Koně je zajímavé to, že uvnitř si člověk nepřipadá tolik jako v SUV, vyšší posaz není tak výrazný. K tomuto dojmu přispělo i to, že jsme dostali na test nejdříve model s pohonem všech kol a v nejvyšší výbavě Luxury.

Test Hyundai Kona Součástí této výbavy je i kožené čalounění. Kůže je docela příjemná na omak a sedadla jsou celkově pohodlná.

Test Hyundai Kona S výbavou Luxury majitel dostává také multimediální systém s navigací a osmipalcovým dotykovým displejem. Co potěší, je fakt, že Hyundai nabízí aktualizaci mapových podkladů na dobu deset let, konkurence obvykle garantuje spíše o polovinu kratší čas.

Test Hyundai Kona Tmavší interiér oživují barvy. Tento interiérový designový paket je zdarma v nabídce pro svě vyšší výbavy Premium a Luxury. Jeho součástí je barevné prošití na volantu a sedadlech, barevné bezpečnostní pásy, barevné rámečky výdechů klimatizace nebo okolo startovacího tlačítka. a okolo řadicí páky. V našem případě šlo o limetkový odstín, možností je ale vícero.

Sezení na zadních sedadlech je celkem pohodlné, sedáky jsou rozumně dlouhé. Jen se nám zdá, že zvyšující se linie oken u zadních dveří způsobuje, že vzadu je celkem tma a lidé se tu cítí jako v jeskyni.

Test Hyundai Kona Test Hyundai Kona Test Hyundai Kona Ke kufru je přístup slušný, víko se zavírá pomocí prohlubně na dlaň. Kufr má jednoduché tvary, to je kolikrát důležitěujší než litry. Snadno se do něj zavazadla naskládají.

Test Hyundai Kona Co se týče prostornosti, není na tom Kona ani nejhorší, ale ani zdalekanej lepší a spadá do průměru. Menší kufr má Peugeot 2008. Ale dokonce o chloupek větší ho má Nissan Juke. Ten ale zase působí mnohem stísněněji v kabině. Lépe je na tom například Opel Crossland X.

Největším konkurencem pro Konu s pohonem všech kol je ale Suzuki Vitara, a to má objem kufru zhruba o 15 litru větší.  

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus