Aktualizováno: 1.3.2019

Test SUV Hyundai Kona Electric

 

 
Hyundai vyjel v roce 2018 s modelem Kona v nové elektrické variantě. Jedná se již o druhý elektromobil ze stáje Hyundai. První vůz, který jihokorejská automobilka představila na českém trhu, byl model s názvem Ioniq. Ten patří mezi elektromobily ke špičce. Kona Electric však v mnoha ohledech týmového kolegu i konkurenty předčí.

Hyundai Kona Electric disponuje dvěma výkonnostními verzemi, testovanou silnější Power a slabší Eco. Jde o malé SUV, které se vyrábí také s benzínovými a naftovými agregáty (vedeme jej jako samostatný model).

V době psaní tohoto testu na začátku roku 2019 pro něj neexistovala na českém trhu kromě vzdáleně příbuzného vozu Kia Koul EV žádná přímá konkurence. Pomineme-li tvar karoserie, bude nejbližším soupeřem BMW i3. Za soky lze považovat i hatchbacky nižší střední třídy jako Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf, nebo zmiňovaný liftback nižší střední třídy Hyundai Ioniq.

Mezi nimi má Kona Electric nejdelší dojezdovou vzdálenost, potěší i dynamikou.

Při porovnání s klasickými kompaktními SUV je Hyundai Kona samozřejmě drahý, což platí i při srovnání s benzinovou či naftovou variantou modelu Kona. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo. Mezi slabší stránky při porovnání s běžnými SUV patří také vysoká hmotnost kvůli bateriím a vlažné brzdy.

Mezi klady bych zařadil tichost a dynamiku elektromotoru. Také množství jízdních a funkčních asistentů, kterými právě disponovala nejvyšší testovaná výbava Ultimate.

Při porovnání s ostatními elektromobily patří mezi silné stránky dlouhý dojezd na jedno nabití 546 km udávaný výrobcem u nejsilnější testované verze Power. V praxi nám počítač ukázal 420 km (dojezd je totiž velmi ovlivňován způsobem jízdy, počasím, nastavením klimatizace a mnoha dalšími aspekty). I to je ale na současné elektromobily parádní číslo.

Vůz Hyundai Kona Electric si alespoň optikou začátku roku 2019 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává při porovnání s klasickými konkurenty smysl pouze vedle drahých produktů takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedesu. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.  

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus