Aktualizováno: 1.3.2019

Test SUV Hyundai Kona Electric

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: POWER 64 kWh

 
Hyundai vyjel v roce 2018 s modelem Kona v nové elektrické variantě. Jedná se již o druhý elektromobil ze stáje Hyundai. První vůz, který jihokorejská automobilka představila na českém trhu, byl model s názvem Ioniq. Ten patří mezi elektromobily ke špičce. Kona Electric však v mnoha ohledech týmového kolegu i konkurenty předčí.

Hyundai Kona Electric disponuje dvěma výkonnostními verzemi, testovanou silnější Power a slabší Eco. Jde o malé SUV, které se vyrábí také s benzínovými a naftovými agregáty (vedeme jej jako samostatný model).

V době psaní tohoto testu na začátku roku 2019 pro něj neexistovala na českém trhu kromě vzdáleně příbuzného vozu Kia Koul EV žádná přímá konkurence. Pomineme-li tvar karoserie, bude nejbližším soupeřem BMW i3. Za soky lze považovat i hatchbacky nižší střední třídy jako Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf, nebo zmiňovaný liftback nižší střední třídy Hyundai Ioniq.

Mezi nimi má Kona Electric nejdelší dojezdovou vzdálenost, potěší i dynamikou.

Při porovnání s klasickými kompaktními SUV je Hyundai Kona samozřejmě drahý, což platí i při srovnání s benzinovou či naftovou variantou modelu Kona. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo. Mezi slabší stránky při porovnání s běžnými SUV patří také vysoká hmotnost kvůli bateriím a vlažné brzdy.

Mezi klady bych zařadil tichost a dynamiku elektromotoru. Také množství jízdních a funkčních asistentů, kterými právě disponovala nejvyšší testovaná výbava Ultimate.

Při porovnání s ostatními elektromobily patří mezi silné stránky dlouhý dojezd na jedno nabití 546 km udávaný výrobcem u nejsilnější testované verze Power. V praxi nám počítač ukázal 420 km (dojezd je totiž velmi ovlivňován způsobem jízdy, počasím, nastavením klimatizace a mnoha dalšími aspekty). I to je ale na současné elektromobily parádní číslo.

Vůz Hyundai Kona Electric si alespoň optikou začátku roku 2019 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává při porovnání s klasickými konkurenty smysl pouze vedle drahých produktů takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedesu. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.  

Design

Hyundai Kona Electric - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Kona Electric - pohled bok dopravaHyundai Kona Electric - pohled záď čistáHyundai Kona Electric - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Kona Electric - pohled příď čistá

 

Hyundai Kona Electric je auto, které hodně sází na styl. Je už na první pohled vidět, že je asijské, ale v dobrém smyslu slova. Ve voze byly použity vyspělé technologie, čemuž na první pohled napovídá i futuristický vzhled.

Test SUV Hyundai Kona Electric Nejvýraznější je příď vozu, která na sobě nese rozdělené světlomety. V jedné skupině se nacházejí světla pro denní svícení, která jsou velmi úzká a protažená do stran. A ve druhé pod nimi se nacházejí klasické světlomety. Ve chvíli, kdy auto svítí pouze režimem LED denního svícení, to vypadá velmi efektně.

Mlhové světlomety má Kona velmi nízko v nárazníku a spíše blíže středu.

Test SUV Hyundai Kona Electric Maska chladiče je zcela zakrytá plastem a nachází se zde vstup pro nabíjení. Bílý plast společně s designovým šrafováním zapadá do celkové vizáže auta.

Test SUV Hyundai Kona Electric Zde si můžete pro porovnání prohlédnout příď benzinové Kony.

Test SUV Hyundai Kona Electric Testovaný elektromobil byl postaven na 17" kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55 R17. Jinou "obuv" elektrická Kona nenabízí.

Disky kol dávají okolí na vědomí, že se nejedná o vůz poháněný vznětovým, či zážehovým motorem, nýbrž elektrickým. Jsou originální.

Test SUV Hyundai Kona Electric Při pohledu na interiér vozu mne potěšila jednoduchost a uklizenost přístrojů a vybavení. Přístrojová deska je ale trochu nudná.

V testované výbavě Ultimate byla v interiéru použita především kůže společně s upravenými plasty, což působilo až luxusním dojmem.

Celkově mě po designové stránce Kona Electric díky futuristickému stylu zaujala. Líbil se mi originální a zajímavý vzhled vozu.

Kvalita odhlučnění kabiny není tak ultimativní jako u BMW i3, ale vysoce překonává kompaktní SUV nižší střední třídy s klasickými motory.  

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus