Aktualizováno: 4.1.2018

Test Hyundai Kona

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.6 T-GDI 4x4

 

Hyundai Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie aut, která je v Evropě zrovna oblíbená. Mezi největší konkurenty patří Kia Stonic, Seat Arona, Citroën C3 Aircross s příbuzným Opelem Crossland X nebo například Renault Captur a Peugeot 2008. 

Hyundai ještě nabízí MPV ix20, které láká především na nízkou cenu. Kona je ale auto, které nenavazuje na žádného předchůdce, pro Hyundai jde o novinku.

Kona ale na rozdíl od výše zmíněných konkurentů nabízí také verzi s pohonem všech kol. V této automobilové kategorii to není obvyklé, zákazníci volí především předokolky. Z konkurence pro model 4x4 tedy zůstává pro Konu jen Nissan Juke a Suzuki Vitara. 

Malých SUV je na trhu opravdu hodně, Kona ale některými vlastnostmi trochu vyniká. Zaprvé se cenově nepodbízí, většina konkurentů má levnější základní cenu. Hyundai ale razí politiku lepší výbavy, Kona je tedy vybavenější než mnozí rivalové.

Také předvádí výrazný design, vedle zakulaceného Renaultu si zkrátka Kony ihned všimnete.

Je to auto pro městskou klientelu, která má ráda styl. Zároveň na voze ocení dobrou výbavu a vyšší posaz za volantem. S pohonem všech kol je vhodná pro ty, kteří ocení větší pocit bezpečí při jízdách v zimě nebo mají chalupu, ke které vede polní cesta.

V porovnání s Nissanem Juke je Kona citelně prostornější, má de facto nejprostornější interiér ve třídě. Velikostí kufru ale naopak moc neohromí.

Design

Hyundai Kona - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Kona - pohled bok dopravaHyundai Kona - pohled záď čistáHyundai Kona - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Kona - pohled příď čistá

 

Hyundai Kona je auto, které hodně sází na styl. Je už na první pohled vidět, že je asijský, ale v dobrém smyslu slova. Přitom jde o auto kompaktních rozměrů. Měří na délku 4165 mm, konkurenční Kia Stonic 4140 a třeba Citroën C3 Aircross 4154 mm.

Nejvýraznější je příď vozu. Jak je teď dost obvyklé, má světlomety rozdělené. V jedné skupině se nacházejí světla pro denní svícení, která jsou velmi úzká a protažená do stran. Teprve pod nimi jsou klasické světlomety. Když auto svítí pouze LED denního svícení, vypadá to cool.

Mlhové světlomety má Kona až velmi nízko v nárazníku a spíše blíž středu.

Maska chladiče je výrazná a ostrých tvarů.

Test Hyundai Kona Ještě odvážnější byli designéři při návrhu zádě. Zadní světlomety jsou úzké a dlouhé a zasahují od boků auta až hluboko do pátých dveří.

Velmi komplikovaný je celý detail s plastovým dílem na bocích.

Kona se navíc ani nebojí barev, v nabídce laků najdete i třeba výraznou žlutozelenou.

Auto si lze pořídit i ve dvoubarevném provedení jako na fotce, v tomto případě neobvyklý modrý lak je kombinovaný s černou barvou střechy.

Test Hyundai Kona Na sedmnátipalcových kolech Kona vypadá velmi sebevědomě, jde o příplatkovou výbavu, v základu má vůz 15" disky.

Vzhled je o vkusu, někomu možná bude Kona připadat trochu komplikovaná. Jiný ale třeba bude rád za to, že s ní mezi malými SUV vynikne.

 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus