Aktualizováno: 18.12.2018

Test sportovního hatchbacku Hyundai i30 N

 

 
Hyundai i30 N s pětidveřovou karoserií typu hatchback je prvním členem sportovního "týmu" značky Hyundai. Toto oddělení vzniklo pod vedením Alberta Biermanna, někdejšího šéfa divize M značky BMW. Na první pohled je německo-korejské spojení vidět na velmi povedeném designu a po prvním svezení si mou přízeň získaly i skvělé jízdní vlastnosti. To jsou hlavní výhody při porovnání s konkurencí - a platí zejména pro testovanou verzi Performance.

Hyundai i30 N se totiž nabízí ve dvou variantách. Ve slabší s výkonem 250 koní nebo v silnější Performance s výkonem 275 koní. Obě verze pohání přeplňovaný benzínový dvoulitrový motor s označením T-GDI. Testovací vůz byl v silnějším provedení a právě to doporučujeme, i když jsme základ netestovali. Cenový rozdíl je totiž zanedbatelný a rozdíly ve výbavě velké.

Nelíbilo se mi hlasité přeřazovaní manuální převodovky mezi jednotlivými kvalty a slabý audiosystém. 

Sportovní provedení hatchbacku Hyundai i30 osloví lidi, kteří preferují radost z jízdy. A buď mají dost peněz na to, aby si "enko" pořídili jako druhé, třetí či bůhvíkolikáté auto do rodiny, nebo to jsou tak trochu šílenci, kterým podobné auto stačí jako jediný dopravní prostředek. Hyundai i30 N ale není autem, se kterým byste se museli bát jezdit každý den do práce.

Hyundai i30 N se v provedení hatchback prodává na českém trhu od konce roku 2017. Rok poté přijelo "enko" i jako fastback, který vedeme jako samostatný model. Obě "enka" se vyrábějí stejně jako všechny ostatní odnože modelu i30 v Nošovicích.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus