Aktualizováno: 21.8.2018

Test třetí generace hatchbacku Hyundai i30

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
 

 
Zatímco jiné automobilky provádějí generační výměnu svých modelů v průměru po sedmi letech, Hyundai to s rodinným modelem i30 vyráběným v Nošovicích stihl za pět let.

Samozřejmě to svědčí i o tom, že korejská značka pozici tohoto modelu v Evropě stále teprve buduje a byla si vědomá, že je co vylepšovat.

Už minulá generace se ale odpoutala od image laciného vozu a snažila se bodovat i moderní technikou, dobrou kvalitou a zajímavým designem.

Právě ten se ale kvůli své složitosti docela rychle okoukal, a tak Hyundai přišel s korekcí v podobě zjednodušení křivek.

Největší mezigenerační změnu představuje premiérové použití tříválcového motoru, což ale po testu benzinové pohonné jednotky 1.0 T-GDI nepovažuji ve všech směrech za pokrok. Uvnitř kabiny je zejména při rozjíždění z místa hodně slyšet a znatelné jsou i vibrace.

Naopak jízdní vlastnosti se opět vylepšily a představují mezi kompaktními hatchbacky vysoký nadstandard. Téměř ideální mi připadalo řešení přístrojové desky, u testované zaváděcí série jsem ocenil i velmi zajímavý poměr ceny a výbavy.

Zákaznická skupina se nemění - v případě hatchbacku půjde hlavně o menší rodiny, páry nebo jednotlivce všech věkových kategorií s menšími nároky na množství přepravovaných věcí. Většina rodin dá přednost kombíku.

Třetí generace vozu Hyundai i30 se začala prodávat začátkem roku 2017. 

Design

Hyundai i30 - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai i30 - pohled bok dopravaHyundai i30 - pohled záď čistáHyundai i30 - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai i30 - pohled příď čistá

 

Hyundai přešel od rozmáchlého skulpturálního designu se spoustou oblin a křivek ke střídmějšímu a umírněnějšímu stylu, což možná na první pohled nevypadá tak efektně, ale mám pocit, že se jeho auta tak rychle neokoukají jako u předchozí generace.

Test třetí generace hatchbacku Hyundai i30 Ke standardní výbavě testovaného vozu patřily full LED světlomety včetně mlhovek a denních světel (fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu), které byly navíc vybaveny automatickým přepínáním dálkových světel. To by ale mohlo fungovat o něco rychleji a ani svítivost LED světlometů u nové i30 nebyla z mého subjektivního pohledu tak fenomenální jako u některých konkurentů vybavených stejným typem osvětlení. Zato naprosto parádně fungovalo přisvěcování do zatáček.

Podobný posun jako u karoserie jsem zaznamenal i u přístrojové desky. Už zdaleka nepůsobí tak robustním dojmem, její tvary dostaly šíhlost a eleganci. Už minulá generace patřila při uvedení na trh z hlediska kvality materiálů na pohled a pohmat ke špičce a novinka tuto laťku udržuje.

A to jsme netestovali úplně špičkovou výbavu, ale zaváděcí edici Symbol s paketem Plus, tedy auto, které v době testu přišlo na rozumných 439 990 korun. Vše, co na fotkách uvidíte patří ke standardní výbavě.

Kabina je sice slušně odhlučněná od obtékání vzduchu a odvalování pneumatik, ale vrčení tříválcového benzinového motoru i jeho vibrace pronikaly dovnitř na můj vkus až moc. U prvního testovaného kusu mě také štvaly neustálé problémy s nedovíráním dveří i přes docela silné bouchnutí.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus