Aktualizováno: 21.8.2018

Test třetí generace hatchbacku Hyundai i30

 

 
Zatímco jiné automobilky provádějí generační výměnu svých modelů v průměru po sedmi letech, Hyundai to s rodinným modelem i30 vyráběným v Nošovicích stihl za pět let.

Samozřejmě to svědčí i o tom, že korejská značka pozici tohoto modelu v Evropě stále teprve buduje a byla si vědomá, že je co vylepšovat.

Už minulá generace se ale odpoutala od image laciného vozu a snažila se bodovat i moderní technikou, dobrou kvalitou a zajímavým designem.

Právě ten se ale kvůli své složitosti docela rychle okoukal, a tak Hyundai přišel s korekcí v podobě zjednodušení křivek.

Největší mezigenerační změnu představuje premiérové použití tříválcového motoru, což ale po testu benzinové pohonné jednotky 1.0 T-GDI nepovažuji ve všech směrech za pokrok. Uvnitř kabiny je zejména při rozjíždění z místa hodně slyšet a znatelné jsou i vibrace.

Naopak jízdní vlastnosti se opět vylepšily a představují mezi kompaktními hatchbacky vysoký nadstandard. Téměř ideální mi připadalo řešení přístrojové desky, u testované zaváděcí série jsem ocenil i velmi zajímavý poměr ceny a výbavy.

Zákaznická skupina se nemění - v případě hatchbacku půjde hlavně o menší rodiny, páry nebo jednotlivce všech věkových kategorií s menšími nároky na množství přepravovaných věcí. Většina rodin dá přednost kombíku.

Třetí generace vozu Hyundai i30 se začala prodávat začátkem roku 2017. 

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus