Zatímco jiné automobilky provádějí generační výměnu svých modelů v průměru po sedmi letech, Hyundai to s rodinným modelem i30 vyráběným v Nošovicích stihl za pět let.
Samozřejmě to svědčí i o tom, že korejská značka pozici tohoto modelu v Evropě stále teprve buduje a byla si vědomá, že je co vylepšovat.
Už minulá generace se ale odpoutala od image laciného vozu a snažila se bodovat i moderní technikou, dobrou kvalitou a zajímavým designem.
Právě ten se ale kvůli své složitosti docela rychle okoukal, a tak Hyundai přišel s korekcí v podobě zjednodušení křivek.
Největší mezigenerační změnu představuje premiérové použití tříválcového motoru, což ale po testu benzinové pohonné jednotky 1.0 T-GDI nepovažuji ve všech směrech za pokrok. Uvnitř kabiny je zejména při rozjíždění z místa hodně slyšet a znatelné jsou i vibrace.
Naopak jízdní vlastnosti se opět vylepšily a představují mezi kompaktními hatchbacky vysoký nadstandard. Téměř ideální mi připadalo řešení přístrojové desky, u testované zaváděcí série jsem ocenil i velmi zajímavý poměr ceny a výbavy.
Zákaznická skupina se nemění - v případě hatchbacku půjde hlavně o menší rodiny, páry nebo jednotlivce všech věkových kategorií s menšími nároky na množství přepravovaných věcí. Většina rodin dá přednost kombíku.
Třetí generace vozu Hyundai i30 se začala prodávat začátkem roku 2017.
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
- Ford Focus 5dv.
- Honda Civic
- Kia Ceed
- Mazda 3 hatchback
- Opel Astra
- Opel Astra FL
- Peugeot 308
- Renault Mégane 5dv.
- SEAT Leon
- Škoda Rapid Spaceback
- Škoda Scala
- Toyota Auris
- Toyota Corolla hatchback
- Volkswagen Golf