Aktualizováno: 12.10.2018

Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.25i/62 kW, 1.0 T-GDI/88 kW DCT

 
Facelift potvrdil, že Hyundai i20 druhé generace už nechce bojovat o přízeň zákazníků pouze nízkou cenou. Ještě více se zaměřil na atraktivní design karoserie, k tomu přidal i výkonný benzinový turbomotor a novou sedmistupňovou automatickou převodovku.

Tato kombinace spolu s příplatkovou výbavou ale cenu testovaného auta počátkem října roku 2018 vyhnaly až na zarážející částku 550 tisíc korun. Ani levnější provedení se v té době nemohly chlubit dobrým poměrem ceny a výbavy. Importér však měl v plánu výhodnější akční modely.

Pětidveřový hatchback velikosti Škody Fabia láká v českých podmínkách především páry a jednotlivce všech věkových kategorií. Díky vynikající vzdušnosti kabiny může v domácnostech, které se příliš často nestěhují, plnit i roli rodinného auta.

Kromě vyšší ceny a chudé výbavy základní verze představoval po dojmech z testovaného auta slabinu také tvrdý podvozek.

Hyundai i20 se vyrábí v Turecku. Druhá generace modelu se na českém trhu prodává od listopadu 2014. V roce 2018 došlo k modernizaci.

Design

Hyundai i20 - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai i20 - pohled bok dopravaHyundai i20 - pohled záď čistáHyundai i20 - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai i20 - pohled příď čistá

 

Facelift v roce 2018 přinesl na přední část modelu Hyundai i20 mohutnější nárazník. Designeři přepracovali i mlhová světla (standard až od výbavy Style) a zasadili je vedle robustních průduchů vzduchu, které přispívají k lepší aerodynamice vozu.

Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu Podívejte se na rozdíly přídě před faceliftem a po něm a sami si udělejte názor, zda modelu prospěl, či nikoli. Podle mě se docela povedl. Červené auto je před faceliftem, stříbrné po něm.

Proti modelu Hyundai i20 před modernizací nasadil inovovaný hatchback ostřejší a modernější rysy, díky kterým nabyl sportovnějšího dojmu a může tak získat větší popularitu i u mladších zákazníku.  

Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu Nejvíce mne při pohledu na auto zaujala perfektně vypadající šestnáctipalcová litá kola (standard výbavy Style), která u testované verze dokonale naplňovala rčení: 'kola dělají auto'.

Relativně velkých změn jsem si všiml i na zadních světlometech, které změnily vzhled z nudně vypadajících na zajímavější. Za příplatek mohou mít i LED svítilny.

Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu Dlouhý pruh LED denního svícení už se po modernizaci dostal jako standard alespoň do třetí výbavy Style.

Od listopadu 2018 přibude do ceníku i možnost dvoubarevného provedení karoserie.

Jak již bylo v úvodu řečeno, testovali jsme opravdu vyšňořený kousek z nejvyšší výbavy Style s mnoha prvky příplatkové výbavy, jehož cena by se vyšplhala v říjnu 2018 na z hlediska malých hatchbacků naprospto nesmyslných 550 tisíc korun. Základní provedení i20 na patnáctipalcových ocelových kolech bez mlhovek a LED svícení bude vypadat mnohem chudším dojmem.

To samé platí i o interiéru, kde v základní výbavě Family chybí rádio i klimatizace.

Design interiéru zůstal na poměry malých hatchbacků konzervativní a nepříliš nápaditý. Facelift přinesl alespoň dotekový displej multimediálního systému na středovém panelu (standard až od výbavy Style).

U i20 před faceliftem jsem psal, že tlumené zavření dveří po nástupu do auta napovídá, že Hyundai stejně jako u větší i30 láká na dojem kvality. U auta po modernizaci už mi zavírání dveří tak tlumené nepřipadalo a ani dojem kvality nebyl takový jako před čtyřmi lety. Ten navozovaly například měkčené plasty dostupné již od nejlevnější varianty, které jsou ale mezi měkčenými ty nejtvrdší, takže někde na půli cesty. Ani odhlučnění kabiny už mi nepřišlo tak dobré jako při prvních testech druhé generace i20 před čtyřmi lety, i na kategorii malých hatchbacků bych ho označil za sotva průměrné. Občas některé plasty na nerovnostech popraskávaly. Zato zůstal naprosto tichý chod všech tlačítek a ovladačů u testované verze. 

Test druhé generace modelu Hyundai i20 po faceliftu Příplatková panoramatická střecha zvící na malé auto obřích rozměrů ještě více provzdušní už tak prostorný interiér. Ke cti jí budiž i fakt, že nezpůsobovala otřásání karoserie při projíždění nerovností ani nepříjemné pazvuky. Testoval jsem ji ale pouze u verze před faceliftem, k níž se vztahuje i fotografie.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus