Aktualizováno: 6.9.2017

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 GDI Plug-in Hybrid

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Pobyt za volantem Hyundaie Ioniq PHEV nepřináší téměř žádné stresy.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Výjimku představuje pouze netradiční pojetí parkovací brzdy v podobě zašlapávacího pedálu. Po celou dobu týdenního testu jsem při rozjezdu zapomínal, že ji mám aktivovanou.

Viditelnost se neliší od běžných aut, a řidič má navíc k dispozici řadu pomocníků. 

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Ke standardu patří například parkovací kamera a zadní senzory, ve vyšší výbavě Ultimate nechybí ani ty přední stejně jako hlídání mrtvého úhlu. To je navíc řešeno velmi dobře, protože obsazený pruh hlídá nejen kontrolka jako u většiny aut, ale při pokusu do něj vjet také rezolutní akustické upozornění.

Testovali jsme vyšší výbavu Ultimate, k jejímuž standardu patří i sedadla potažená s kůží a možností třístupňového vyhřívání i ventilace. K dispozici je i elektrické seřizování sedadla řidiče. Jeho rozměry mě nijak neurážely, ale mohlo by být trochu měkčí.

Základní verze má sedadla látková, který jsem zatím nezkoušel. K jejich standardu patří alespoň vyhřívání.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Volant příjemně kompaktních rozměrů je standardně potažený kůží, díky tvarování se výborně drží, spodní zploštění zajišťuje příjemné otáčení s ním v zatáčkách a ze spousty přehledně a logicky uspořádaných tlačítek na něm se dá ovládat řada funkcí.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq To, že sedíte v plug-in hybridu, poznáte z plně digitálních přístrojů. V jejich základním módu totiž zcela chybí otáčkoměr, zato v levé části najdete powermeter, který ukazuje, zda jedete ekologicky, silově, nebo dobíjíte. A nechybí ukazatel nabití baterie.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Ve sportovním módu naopak tvoří středobod přístrojů otáčkoměr.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Palubní počítač poskytuje řidiči řadu zajímavých informací. Například mu po jízdě spočte, jakým stylem během ní jel.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Středovému panelu dominuje v testované vyšší výbavě Ultimate osmipalcový dotekový displej multimediálního systému, v jehož rámci dostanete i navigaci s velmi pěknou grafikou. Vadilo nám ale, že telefon nelze s multimédii spárovat za jízdy. Chápeme to, když sedí v autě samotný řidič, ale vysvětlujte to dětským spolujezdcům nadrženým na svoje písničky.

Základní verze Future má pětipalcovou obrazovku bez navigace. Zatím jsme ji neviděli.

Ke standardu všech Ioniqů PHEV patří automatická klimatizace, která disponuje funkcí přepínání mezi dvěma zónami a jednou (pokud ve voze sedí samotný řidič), což šetří palivo a elektřinu.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Další důležitá tlačítka jsou umístěna po levé ruce za volantem a po pravé kolem voliče automatické převodovky. Jsou dobře popsaná a v dosahu. Nechybí ani spousta šikovně řešených odkládacích přístrojů.

Kabina a kufr

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled sedadla přední Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled sedadla zadní Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled kufr základní Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled kufr maximální

 

Hyundai Ioniq měří na délku 4,47 m, v létě 2017 byl tedy nejkratším z liftbacků nižší střední třídy. Delší je nejen Škoda Octavia, ale i její menší bratr Rapid. To ale u vozu značky Hyundai vůbec neznamená nedostatek místa v kabině. Naopak. Z hlediska místa na nohy i šířky v loktech obě škodovky předčil a je v tomto segmentu za hvězdu.

Méně prostoru jsme naměřili pouze v druhé řadě sedadel nad hlavami, kde jsem se s výškou postavy 174 cm už téměř hlavou dotýkal stropu. Vzhledem k velkorysému místu na nohy ale není problém se na zadních místech trochu sesunout. V Ioniqu PHEV se za sebe posadí i dva vysocí cestující.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Sezení na krajních místech ve druhé řadě je v pořádku. Ke standardu vyšší výbavy Ultimate dokonce patří i vyhřívání sedadel. Zato uprostřed jde o vyloženě nouzové místo. Lidé vyšší než 165 cm už se budou bouchat hlavou o strop, navíc je to tady hrozně tvrdé.

Objemem zavazadlového prostoru 341 litrů se řadí Ioniq PHEV na chvost. Je horší i než jeho bratr elektromobil a největší konkurent Prius plug-in. O ostatních liftbacích nemluvě. Z našeho měření dílčích parametrů ale vyšel hyundai lépe než toyota. Problém je zejména mělkost jeho kufru, délka a zejména minimální šířka zase tak špatné nejsou.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Zavazadlový prostor se dá zvětšovat sklápěním opěradel zadních sedadel. Vzniklá plocha vzorně navazuje na podlahu kufru.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Malé úložné schránky se najdou i pod ní.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus