Aktualizováno: 6.9.2017

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 GDI Plug-in Hybrid

Motory, řazení, řízení, brzdy

Jedinou pohonnou jednotku pro Hyundai Ioniq PHEV tvoří benzinový motor 1.6 GDI/77 kW, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 45 kW. Celkový výkon hybridního systému může být 104 kW. Auto zrychluje z místa na stovku za rozumných 10,6 s a upaluje maximálně 178 km/h.

1.6 GDI Plug-in Hybrid

Hyundai udává, že by měl Ioniq PHEV ujet po plném nabití baterií více než padesát kilometrů čistě na elektřinu. V některých materiálech jsme našli až 62 kilometrů. Když jsem auto přebíral, svítil na palubním počítači dojezd na elektřinu 57 kilometrů. Nakonec jsem ujel v ideálních podmínkách a bez použití klimatizace šedesát kilometrů s tím, že jsem jízdu začínal nahoře v Praze Stodůlkách a benzinový motor se spustil dole u Vltavy. Příliš jsem se nesnažil o ekonomickou jízdu, dokonce jsem jel několik kilometrů i po dálnici. Auto jezdí jako elektromobil téměř neustále, pouze když po něm chcete věci, které přesahují možnosti elektromotoru, jako třeba rychlé předjetí spojené se sešlápnutím plynu až na podlahu, pomůže na chvíli benzinový motor. Samozřejmě si ale můžete tlačítkem zvolit, zda chcete jet na elektřinu, nebo v režimu hybridním a proud ušetřit třeba na městský provoz.

Částečně lze na elektřinu samozřejmě jezdit i po vybití baterií, protože auto umí jako každý jiný hybrid rekuperovat neboli přeměňovat při brzdění motorem nebo klasickými brzdami kinetickou energii na elektřinu a ukládat ji. V hybridním módu lze však jezdit na elektřinu pouze krátké úseky menší rychlostí. Postrádal jsem více rekuperačních stupňů, brzdit motorem lze pouze v jedné základní intenzitě.

Celkově není problém ujet na elektřinu a benzin v součtu tisíc kilometrů. Při první stovce kilometrů s nabitou baterií výrobce uvádí laboratorní spotřebu pouze 1,1 l benzinu, já jsem dosáhl hodnoty 2,2 l. Na dalších stovkách kilometrů jsem měl v hybridním módu při klidné jízdě spotřebu nižší než pět litrů na každých sto kilometrů. S přibývající agresivitou a zvyšujícími se rychlostmi na dálnici až na 160 km/h se zvedla na 5,5 l, což stále považujeme za vynikající hodnotu.

Při ustálené rychlosti 90 km/h motor točí na šestý rychlostní stupeň 1750 otáček a spotřeba se pohybovala pod pěti litry. Při dálničních 130 km/h se otáčky vyšplhaly nad 2500/min. a spotřeba k šesti litrům.

S autem se jezdí jak na elektřinu tak v hybridním režimu zejména po městě velmi svižně, méněcenný jsem se ale vůbec necítil ani na dalších typech komunikací včetně německých dálnic.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Řazení

Šestistupňový automat řadí hladce a logicky, za celou dobu mi nedal moc příležitostí ke kritice.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Snad pouze při parkování do řady a střídání jízdy vpřed a vzad by mohl reagovat o něco rychleji a přesněji. To je ale problém většiny dvouspojkových převodovek.

Řízení

Stejně jako celé ovládání auta velmi pohodové a antistresové. Při volbě sportovního režimu ztuhne, plynulejší a příjemnější mi připadal standardní mód.

Podvozek

Plug-in hybrid jezdí výhradně na šestnáctipalcových kolech obutých do pneumatik standardního rozměru 205/55 R16. Nastavení podvozku se podařilo. Je příjemným kompromisem solidního pohodlí na nerovnostech a rozumné agility v zatáčkách. Opět zopakuji asi nejčastěji používanou větu v celém testu - s vozem Hyundai Ioniq PHEV se prostě jezdí příjemně a bez stresů a to jak klidně tak svižně. Dospěle a vyváženě se chová i při vysokých rychlostech

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus