Aktualizováno: 6.9.2017

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 GDI Plug-in Hybrid

 
Hyundai uvedl na český trh v letech 2016 a 2017 tři verze rodinného ekologického modelu Ioniq. Elektromobil, hybrid kombinující benzinový motor s elektromotorem, a také křížence těchto dvou aut, tedy plug-in hybrid. O něm budeme psát v tomto testu, ostatní verze vedeme jako samostatné modely.

Jelikož název "plug-in hybrid" ještě není české automobilové veřejnosti zcela znám, připomeňme, že se jedná o hybrid s výrazně většími bateriemi, které lze dobíjet ze sítě. Jiným úhlem pohledu je to elektromobil s možností jízdy na benzinový motor, když dojde bateriím "šťáva".

Hned do úvodního shrnutí musím pohledem druhé poloviny roku 2017 napsat, že se Ioniq PHEV značce Hyundai podařil. Jde o auto, se kterým se příjemně jezdí a jeho spotřeba na elektřinu při vhodných podmínkách odpovídá tomu, co výrobce garantuje. Spotřeba při jízdě na benzin je znatelně nižší než u běžných aut.

Při porovnání s podobně velkými modely na benzin, nebo naftu je základní brzdou rozšíření Hyundaie Ioniq PHEV vysoká cena, kterou jen částečně ospravedlňuje slušná standardní výbava. Jinak šlo ale v roce 2017 o nejlevnější plug-in hybrid na českém trhu.

Jízdní komfort patří k výhodám Ioniqu i při srovnání s běžnými vozy. 

Hyundai Ioniq PHEV nabízí karoserii liftback stejně jako třeba Škoda Octavia. Jde tedy o pětidveřové auto s velkými výklopnými zadními dveřmi. Pod nimi se ale kvůli bateriím ukrývá relativně malý zavazadlový prostor. Naopak prostor v kabině je srovnatelný s běžnými auty, která pohánějí pouze spalovací motory.

Hyundai Ioniq PHEV si zatím pořídí nejspíš pouze městští nadšenci do ekologie, kteří budou přes týden do práce a zpět jezdit pouze na elektřinu a o víkendech mohou vyrazit i na dlouhé výlety s rodinou.

Plug-in hybridní Ioniq se na českém trhu prodává od jara 2017. Jediným jeho přímým konkurentem byla v tomto období Toyota Prius plug-in.

Design

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled bok dopravaHyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled záď čistáHyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Ioniq Plug-in Hybrid - pohled příď čistá

 

Hyundai Ioniq PHEV není na rozdíl od nejbližšího konkurenta, Toyoty Prius plug-in, výstředním ošklivým káčátkem, ale relativně nenápadným, zato však úhledným a elegantním liftbackem.

Od elektrického Ioniqu se liší například klasickou mřížkou chladiče místo hladké a několika dalšími detaily.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Nechybí například dvě víčka od "nádrže". Kromě toho klasického, kudy se tankuje benzin, najdeme vpředu konektor pro připojení kabelů na elektřinu.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Ty jsme vozili v kufru v úhledných brašnách. Ale samozřejmě je můžete nechat na rozdíl od elektromobilu s klidným srdcem doma u zásuvky.

Test plug-in hybridu Hyundai Ioniq Také design interiéru bych charakterizoval jako úhledný a nevýstřední. Kvalita některých materiálů byla v testovaném vozem patřícím k vyšší ze dvou výbav v nabídce místy špičková. 

Potěšilo rovněž parádní odhlučnění kabiny dané i špičkovou aerodynamikou vozu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus