Aktualizováno: 23.10.2020

Test Honda Jazz

 

 
Oblíbená Honda Jazz dorazila na český trh již ve čtvrté generaci. Nově je dostupná ve dvou karosářských provedeních. Buď jako konvenční pětidvéřový hatchback, nebo jako městský crossover (malý hatchback s terénními prvky) Crosstar. Prodává se výhradně s hybridní pohonnou jednotkou e:HEV a bezestupňovou převodovkou e-CVT.

„Tento vůz jsme vyvinuli jako věc, která má tu moc obohacovat každodenní život těch, kteří ho využívají,“ vysvětluje hlavní konstruktér modelu Jazz, Takeki Tanaka na autosalonu v Tokiu, kde si elektrifikovaná Honda odbyla světovou premiéru. Psala se polovina roku 2019.

Při navrhování a vývoji nejnovějšího vydání modelu Jazz provedli vývojáři japonské společnosti odvážný krok a tento model zcela od základu přetvořili, což je vidět hned na první pohled. Doslova zde nezůstal kámen na kameni. Novinka je takřka ve všech ohledech modernější, vyspělejší a ještě propracovanější. Revolucí prošla totiž jak celá platforma, pohonné ústrojí, tak i řada technologií.

Zcela nový Jazz se svými vnějšími mírami řadí do segmentu malých hatchbacků. A nemá to zde vůbec jednoduché, jelikož konkurencí se to tu vysloveně hemží. Mezi nejsilnější soupeře patří bezpochyby dominantní Škoda Fabia, VW Polo nebo třeba Renault Clio.

Honda však boduje dynamikou elektrifikované motorizace, vzdušností kabiny, bohatou základní výbavou a především špičkovými jízdními vlastnostmi. Naopak cena a design exteriéru mohou být Achillovou patou tohoto modelu.

Na českém trhu se nový Jazz prodává od 1. června letošního roku. K nám do redakce dorazil roztomilý Japončík v konvenčním balení, v základním výbavovém stupni Comfort, samozřejmě se standardním hybridním motorem a jednostupňovou převodovkou e-CVT. Test křížence hatchbacku, SUV a MPV, respektive Crosstaru si necháme na později.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus