Aktualizováno: 27.6.2019

Test Hondy HR-V

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.5 i-VTEC, 1.5 VTEC TURBO CVT

 
Honda HR-V prodělala facelift, který slibuje ale až postupné změny. Vzhledově se měnily jen detaily. Nejprve jsme auto testovali s motorem 1.5 i-VTEC, který byl na podzim roku 2018 jedinou volbou. O rok později se ale přidal i turbomotor, který jsme také vyzkoušeli.

Honda na jednu stranu vsadila na bohaotu výbavu, která se dělí do tří verzí a za nic navíc se nepřiplácí. Jednak také na jednoduché ovládání a pohodlný pohyb po městě. HR-V je ideálním druhým autem do rodiny. Zatímco pro městský provoz bohatě stačí, při delším cestování nám nedělalo radost slabé odhlučněí vozu, ani samotný atmosférický motor.

Problémem Hondy HR-V je fakt, že se nachází v jedné z nejnáročnějších kategorií na konkurenci, tedy B-SUV. Tam se musí na domácím trhu utkat hlavně se Škodou Karoq nebo dalšími zajímavými modely od japonských automobilek. Namátkou třeba s Mazdou CX-3 nebo Suzuki S-Cross.

Zásadní nevýhodou třeba proti evropským modelů pak může u Hondy být vysoká cena a slabý výběr motorizací, který i po nástupu turbomotoru činí dvě. Turbo navíc dostanete jen v top výbavě Sport. Pohon všech kol není stejně jako před faceliftem vůbec k dispozici.

Design

Honda HR-V - pohled ¾ zepředu dopravaHonda HR-V - pohled bok dopravaHonda HR-V - pohled záď čistáHonda HR-V - pohled ¾ zezadu dolevaHonda HR-V - pohled příď čistá

 

Honda HR-V po faceliftu slibuje řadu změn, ale přijdou až postupně. Základní proměny vzhledu jsou jen minimální. Varianta Sport má navíc poměrně slušivé doplňky.
Test Hondy HR-VProdělala je například přední maska chladiče, která je nyní až extrémně lesklá, což působí jako nejvýraznější kontrast oproti nudněji pojaté verzi před faceliftem.
Test Hondy HR-VAuto dostalo také nové rámečky světlometů z LED pro denní svícení, které je dostupné už od základní výbavy Comfort.
Test Hondy HR-VLED najdete samozřejmě už i v brzdoých světlech vzadu a auto je díky nim poměrně snadno viditelné za šera.
Test Hondy HR-VKola velikosti 16" palců s docela obyčejným designem jsou vizitkou toho, že testujeme vůz ve střední výbavě Elegance. Top verze Executive má totiž ještě o palec větší. K autu ale šestnáctky bohatě stačí.
Test Hondy HR-VLíbily se nám kliky, které jsou také chormové a ladí tak s novou přední maskou.
Test Hondy HR-VNaopak řadě lidí, které jsme cestou svezli, se nelíbilo stylové řešen kliky schované v plastu hrany dveří. Někteří ji totiž nemohli najít, nebo si rovnou mysleli, že je Honda jen třídveřová, tak jako kdysi kratší verze prastaré HR-V.
Zajímavostí je, že úpravou nárazníků došlo i k prodloužení vozu. HR-V je nyní dlouhé 4334 mm oproti předchozím 4294 mm. Jinak zůstávají všechny rozměry stejné, včetně rozvoru 2610 mm.
Test Hondy HR-VA jak jsme se cítili uvnitř? Inu, přístrojová deska je sice částečně vyrobena na pohled i omak z kvalitních materiálů, poklepání na ně ale odhalí tvrdý a křaplavě hlasitý vnitřek. Někdy jsme se tak nemohli ubránit pocitům lacinosti. Na druhou stranu jsme nezaznamenali žádné příznaky nekvalitního zpracování interiéru jako drnčení nebo nějaké další pazvuky.

Test Hondy HR-VJeště se podívejte na verzi Sport, kterou jsme testovali na jaře roku 2019. Kabina je vpravdě luxusnější, jen kombinace s fialovým dekorem nám přijde lehce nevkusná. Ale nezastíráme, že by se mohla řadě klientů líbit.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus