Aktualizováno: 16.7.2017

Test Hondy Civic

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.0 VTEC TURBO

 
Nová Honda Civic radikálně změnila své proporce i vzhled. Zároveň je poprvé v historii vybavena pouze přeplňovanými motory. Nafta jí chybí. Konkurentům by mohla ujet zejména neotřelým designem a dobrými jízdními vlastnostmi.

Nová Honda Civic je v pořadí už desátou generací asi nejznámějšího modelu japonské automobilky. Změny jsou oproti minulé verzi ale tak radikální, že by si možná zasloužila i nové jméno. Nezůstal plech na plechu a z oblého auta se stal nápadný sportovně střižený hatchback, který by se mohl líbit hlavně mladším řidičům, ať už single nebo v bezdětném páru.

Auto změnilo své rozměry zásadním způsobem a je o poznání nižší, širší a výrazně delší než jeho předchůdce. Z hlediska vnitřní prostornosti se hravě vyrovná nebo i dokonce předčí svého úhlavního rivala Volkswagen Golf.

Německý konkurent, ale i drtivá většina ostatních souputníků, jako je Ford Focus, Toyota Auris nebo třeba Opel Astra jsou napřed v nabídce motorizací. Aktuálně (červenec 2017) si totiž Civic koupíte pouze s jedním ze dvou přeplňovaných motorů. A oba jsou benzinové. Pro Hondu jde ale o novinku, dříve měl turbo jenom její top sportovní model Civic Type-R.

Honda Civic má tradičně minimum příplatků, výbava je rozdělena do většího množství výbavových verzí. Od základní po nejvyšší se jmenují S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus a Prestige. Připlácí se pouze za metalízu a u výbavy Executive lze doplatit za balíček tří luxusních prvků (kůže v kabině, vyhřívání zadních sedadel a bezdrátové dobíjení telefonu), který je standardem varianty Prestige. Jinak je vše pevně dané.

Právě trumfem Civicu je bohatá výbava v základu nebo v nižších výbavových verzí. Například čtečku značku, adaptivní tempomat a další sadu elektronických bezpečnostních asistentů dostanete ke každé verzi v ceně.

Design

Honda Civic nová - pohled ¾ zepředu dopravaHonda Civic nová - pohled bok dopravaHonda Civic nová - pohled záď čistáHonda Civic nová - pohled ¾ zezadu dolevaHonda Civic nová - pohled příď čistá

 

UFO, tedy přezdívka, kterou si vysloužily dvě minulé generace Hondy Civic, je pryč. Novinka se tváří absolutně jinak, výrazně sportovněji. Je to dáno i rozměry. Vůz je o dva centimetry nižší, o tři centimetry širší, ale hlavně o pořádných 13 cm delší.

Test Hondy Civic Zejména v testovaném bílém laku vynikne parádní kombinace s černu maskou chladiče.

Test Hondy Civic Svůj díly na zajímavém vzhledu nesou také světlomety, které jsou standardem pro čtyři nejvyšší výbavy.

Test Hondy Civic Civic dostanete buď na 16 nebo 17palcových kolech. Ta menší jsou ale jen pro dvě nejnižší výbavy S a Comofrt

Test Hondy Civic Zadní brzdová světla jsou samozřejmě také z LED. Vypadají pěkně. Vedle nich je spoiler prořezávající zadní sklo, který je pojítkem s minulými generacemi.

Test Hondy CivicVýrazně se změnila také palubní deska a nutno podotknout, že k lepšímu. Pryč je několikapatrové umístění displejů a budíků, konečně je vše přehledné. Použité materiály jsou stále povětšinou tvrdé plasty, ale na to jsme si u japonských aut zvykli. Hlavně že jsou dobře zpracované.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus