Aktualizováno: 28.12.2017

Test

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBlue AWD

 
Ford EcoSport nahrazuje na výrobních linkách rumunské továrny Fordu v Craiově neúspěšné MPV B-Max. Ford tím současně reaguje na rostoucí popularitou vozidel SUV. Jinak je novinka v podstatě duchovním nástupcem modelu Fusion, který se i v České republice těšil ve své době díky dobrému poměru ceny a hodnoty velké popularitě.

Původ jedné z prvních novinek roku 2018 lze vystopovat u stejnojmenného brazilského modelu z roku 2003, který byl postaven na základě tehdejší Fiesty a výše zmíněného Fusionu. Druhá generace modelu EcoSport pak pochází z roku 2011 a poprvé se ukázala jako koncept na autosalonu v indickém Dillí začátkem roku 2012.

Automobil se pak začal vyrábět v Číně, Thajsku a Indii. Právě indická produkce byla určena také pro evropský trh, kde se EcoSport poprvé objevil v roce 2013 na veletrhu IFA v Berlíně. K prvním evropským zákazníkům se „novinka“ dostala až v roce 2014, ale velkou díru do světa neudělala.

Novou krev do žil dostal tento model poměrně rozsáhlým faceliftem na konci roku 2016. Ford se následně rozhodl jeho evropské působení oživit. Výroba pro evropský trh se proto přesunula do rumunské Craiovy, kde bylo do modernizace zařízení továrny investováno 200 milionů Euro, a kde EcoSport plynule nahrazuje výše zmíněný B-Max. Plány na počet prodaných vozů jsou tentokrát velkolepé, a tak nebude jeho přítomnosti ušetřena ani Česká republika.

Návrat na evropský trh samozřejmě souvisí se zvýšenou popularitou modelů SUV. Tento segment roste v Evropě neuvěřitelným tempem a v současnosti již tvoří více než čtvrtinu prodaných nových automobilů. Samotný Ford zvedl prodeje SUV v roce 2016 o 30 procent a očekává, že EcoSport tento podíl ještě výrazně zvýší.

Nebude to však mít jednoduché. Právě v segmentu malých vozů se letos výrazně zvýšila konkurence, když stávající nabídku v podobě modelů Peugeot 2008, Renault Captur nebo Kia Soul rozšířily zbrusu nové modely jako Kia Stonic, Opel Crossland X, Citroën C3 Aircross, Seat Arona, Hyundai Kona nebo Volkswagen T-Roc.

S výjimkou modelů automobilek Hyundai a Volkswagen se vlastně jedná o zvýšené hatchbacky. EcoSport se díky svému původnímu zaměření na země třetího světa dokáže s nekvalitním povrchem poprat lépe než většina konkurenctů, ale o to horší projev nabídne na silnici. I EcoSport se navíc bude vyrábět s pohonem všech kol.

Tato verze však přijde později, zatím budou v nabídce dvě pohonné jednotky – benzinový tříválec 1,0 litru o výkonu 92 kW a naftový čtyřválec 1,5 litru o výkonu 74 kW.

Design

Ford EcoSport - pohled ¾ zepředu dopravaFord EcoSport - pohled bok dopravaFord EcoSport - pohled záď čistáFord EcoSport - pohled ¾ zezadu dolevaFord EcoSport - pohled příď čistá

 

S 4096 mm délky je EcoSport nejkratším automobilem ve svém segmentu a má po Suzuki Vitara také druhý nejkratší rozvor (2519 mm), zároveň je suverénně nejvyšší (1653 mm), což má samozřejmě na svědomí i solidní světlá výška (podle motorizace 160-190 mm). Šířkou 1765 mm patří přibližně do středu nabídky, konkurence se pohybuje v rozpětí 1729 mm (Citroën C4 Cactus) až 1800 mm (Hyundai Kona).

Celkovým pojetím designu navazuje modernizovaný EcoSport na větší modely Edge a Kuga. Nechybí výrazný nasávací otvor chladiče, do boků protažené přední světlomety, výrazné mlhové světlomety ani klínovitý profil a střešní spojler. Designéři však u malého EcoSportu nedokázali úplně dokonale skloubit všechny linie a prolisy do harmonického celku.

Na svědomí to má hlavně vysoká kapota a nepoměr prosklené a plechové části karoserie. Automobil tak připomíná spíše karikaturu výše zmíněné Kugy. Díky tomu navíc vypadají na EcoSportu nezajímavě jakákoliv kola.

Test

Testované modely měly dokonce 17- a 18palcová, přesto se v mase plechu ztrácela. Opravdu si neumím představit, jak bude automobil vypadat na základních 16palcových ocelových kolech s plastovými poklicemi, která jsou k dispozici u výbavy Trend.

Test

K dispozici je 12 odstínů laku karoserie a rozšířené možnosti individualizace včetně kontrastního lakování střechy, střešních sloupků horní části rámů dveří, zadního spojleru a krytů vnějších zpětných zrcátek.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus