Aktualizováno: 11.9.2017

Test Fordu Focus ST

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 2.0 Ecoboost

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Nízká základní poloha sezení přispívá ke sportovní zakomponovanosti řidiče do auta.

Masivnost přístrojové desky i středového sloupku se negativně projevovala pouze tehdy, když jsem chtěl řídit nalepený těsně na volantu. Stačilo odtáhnout sedadlo kousek vzad a přitáhnout si volant k sobě a bylo po problémech.

Standardně montovaná sportovní sedadla Recaro s částečně koženým čalouněním a vyhříváním dokonale drží řidičovo tělo v zatáčkách. Při běžné jízdě je ale svírání masivních bočnic docela nepříjemné a to jsem relativně štíhlý chlapec menšího vzrůstu. Pro rozměrnější řidiče to musí být ještě více za trest. Také sedák by mohl o něco lépe podpírat stehna.

Stejně jako sedadla je standardně vyhřívané i čelní sklo. Za příplatek lze mít i vyhřívání volantu. Tahle svatá teplá trojice je v zimě k nezaplacení.

Test Fordu Focus ST Volant se vydařil i u běžného Focusu, verze ST ale disponuje ještě příjemnějším zploštěním ve spodní části a perforováním v místech úchopu. Je radost ho držet v ruce.

Test Fordu Focus ST Tlačítka na něm se ale nepovedla. Proti modulům těžko definovatelného tvaru a kolébkového pohybu u verze před modernizací jsou konzervativnější, ošklivější a nejsem si jistý, že vždy praktičtější. Velikost některých je v pořádku, ale část z nich mi připadala hodně umrněná a těžko nahmatatelná.

Ale pozor! Je tu jedna velká pochvala. Po modernizaci už palubní počítač počítá po vynulování průměrnou spotřebu stejně jako u ostatních aut jiných značek od aktuální hodnoty, nebo chcete-li "od nuly", a ne z nějakého nesmyslného a zkreslujícího průměru z předchozích kilometrů.

Test Fordu Focus ST Přístroje tvaru brýlí naštěstí modernizace neposlala do důchodu a zůstaly i zajímavě modré ručičky. Zato se zjednodušila grafika stupnic.

Test Fordu Focus ST Focus ST kromě čtyř analogových přístrojů za volantem nabízí i tři další na vrchní části středového panelu. V době displejizace to působí trochu staromódně, ale ke sportovním autům se podle mě klasické analogové ukazatele hodí.

Testovaný Ford Focus ST nedisponoval příplatkovou sadou řidičových pomocníků. Pokud vás jejich funkce zajímá, můžete se o ni dočíst v recenzi běžného pětidveřového Focusu.

Test Fordu Focus ST Dramaticky se po modernizaci změnil středový sloupek. Na obrázku vidíte jednu z příplatkových verzí multimediálního systému, která obsahuje osmipalcový dotekový displej. Zatímco u běžného Focusu jsem nadával na jeho citlivost tady fungoval dobře. Chyběla navigace, tu byste dostali až za další příplatek. Trochu zarazí, že u dobře vybaveného auta není dotekový displej standardem (tím je klasické rádio), připlácet se musí i za tempomat.

Naopak dvouzónovoá automatická klimatizace patří mezi základní výbavu Fordu Focus ST.

Test Fordu Focus ST Výplně předních dveří obsahují rozměrné kapsy na plastové láhve s pitím.

Test Fordu Focus ST Odkládací prostor ve středovém tunelu rozdělují šikovné posuvné segmenty, jimiž se dá zafixovat třeba mobilní telefon.

Stěrače stírají od sebe tak jako ve velkoprostorových autech. Dělají to tiše a účinně, zvládají velkou plochu a stejně jako třeba u škodovek zalézají po ukončení cyklu pod kapotu tak, aby nerušily a nevytvářely aerodynamický hluk.

Test Fordu Focus ST Test Fordu Focus ST Rozhled do předoboku a zadoboku se řadí mezi rodinnými hatchbacky k těm horším. Zvlášť při couvání by to byla kvůli vyztužené karoserii s nikterak velkou plochou prosklení bez parkovacích senzorů (za příplatek) občas ruská ruleta.

Kabina a kufr

Ford Focus ST - pohled sedadla přední Ford Focus ST - pohled sedadla zadní Ford Focus ST - pohled kufr základní Ford Focus ST - pohled kufr maximální

 

Ford Focus ST asi většina uživatelů nebude provozovat jako rodinné auto. Myslí si to i výrobce, který alespoň u testovaného auta vůbec nevybavil prostřední místo ve druhé řadě hlavovou opěrkou, přestože by na něm mohl sedět i dospělý člověk. Jenže pokud nám Focus ST připadal tvrdý a nepohodlný z pohledu řidiče, na zadních místech to bylo ještě horší.

Test Fordu Focus ST Focus je jedno z posledních aut, u nichž se ještě dají vyklápět sedáky zadních sedadel. Po jejich sklopení opěradel vzniká téměř rovná plocha, která navazuje na podlahu kufru jen s malým schodem.

Objem kufru byl po příjezdu aktuální generace Focusu průšvihem. Auto se totiž standardně dodávalo s minirezervou a zavazadlový prostor pojmul slaboučkých 316 l. S plnohodnotnou rezervou (za příplatek) dokonce pouhých 277 l, což je údaj, který zdaleka nestačí ani na auta o třídu menší. Nyní je standardem lepicí sada a díky ní rozumných 363 l (stejně jde ale o úbytek proti druhé generaci). Za rezervy se připlácí.

Námi naměřené dílčí parametry kufru nejsou u základní verze s lepicí sadou vůbec špatné, hlavně délka patří ve srovnání s konkurenty k nejlepším. Ford zřejmě na rozdíl od řady konkurentů udává skutečně objem mezi podlahou a roletou a nepomáhá si nějakými fintami typu přičítání prostor pod podlahou.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus