Aktualizováno: 26.1.2020

Test Fordu Focus kombi čtvrté generace

 

 
Jeden z největších a nejlepších rodinných kombíků na trhu - to je Ford Focus kombi. Nejen že dokáže pohodlně převést pět lidí i s jejich zavazadly, ale dokonce řidiči poskytne skvělé svezení.

Nová generace Focusu dokázala napravit slabiny předchůdce a udržet, nebo dokonce posílit většinu tradičně silných stránek. Zatímco dříve patřil Ford Focus kombi mezi konkurenty k nejkratším autům s nejméně objemným zavazadlovým prostorem a silně podprůměrným místem na nohy, novinka se řadí mezi obří kombíky nižší střední třídy ve všech těchto jmenovaných parametrech.

Navíc se už tradičně chlubí spoustou místa nad hlavou na zadních sedadlech nebo nejširším kufrem mezi podběhy. Na špičku se opět dostaly jízdní vlastnosti, kterými se Focus kombi třetí generace ke konci svého životního cyklu už tak moc chlubit nemohl.

Potěšující novinkou u nového Fordu Focus kombi je široký výběr provedení - kromě klasické varianty se nabízí i Active ve stylu SUV do lehčího terénu (vedeme jako samostatný model), sportovně laděná verze ST-Line nebo luxusní Vignale.

Základní provedení Trend boduje i příznivou cenou, která není vykoupená úplně chudou výbavou.

Jako největší nevýhodu nového Fordu Focus kombi vnímám absenci čtyřválcového benzinového motoru. Použití pohonných jednotek pouze se třemi válci je podle mne hodně odvážný krok, který zvlášť na českém trhu vyvolá spoustu negativních reakcí. A to bez ohledu na skutečné vlastnosti těchto pohonných jednotek, které minimálně na papíře vypadají velmi dobře, zejména co se týká úspornosti. Zamrzí také absence pohonu všech kol.

Nepříliš originální a u některých verzí z mého pohledu i docela nudný design mi vadil u hatchbacku, kombík za to ztrácí body mnohem méně. Za prvé proto, že rodinné kombi od Fordu nebylo moc výstřední ani v minulých generací a usedlost se k tomuto typu karoserie hodí.

Však si také Ford Focus kombi budou pořizovat zejména rodiny.

Ford Focus kombi se v Česku prodává od druhé poloviny roku 2018. Dováží se z továrny v německém Saarlouisu. Začátkem roku 2020 jsme Ford Focus otestovali znovu, ale tentokrát s benzínovým tříválcovým motorem a 8stupňovou automatickou převodovkou.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus