Aktualizováno: 6.9.2017

Test elektromobilu Hyundai Ioniq

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: EV

 
Ještě před pár lety bychom nehádali, že právě korejská automobilka Hyundai uvede i na český trh elektromobil. Stalo se a výsledek není vůbec špatný. Ioniq je pohledný, slušně zpracovaný a navíc nabízí i poměrně solidní dojezd.

Hyundai Ioniq se v Česku prodává ve dvou verzích (leden 2017). Jako hybrid, jehož podrobnější technická data najdete zde a vedeme ho jako samostatný model a jako elektromobil, který jsme otestovali. Rodina se ještě v roce 2017 rozrostla o plug-in hybrid, tedy křížence hybridu a elektromobilu. Také ten vedeme jako samostatný model.

Vzhledem k ceně, velikosti i dojezdu je začátkem roku 2017 největším konkurentem Ioniqu EV Nissan Leaf, ale může se poměřovat i s BMW i3. Mnoho dalších podobných vozů na českém trhu v době uvedení Ioniqu na trh nebylo, protože kategorie elektromobilů nepatřila mezi příliš rozšířené.

Z toho je jasné, že bude mít i specifickou cílovou skupinu. Je určen hlavně pro lidi z města a velmi blízkého okolí, kteří disponují garáží (kvůli dobíjení) a mají v záloze ještě alespoň jedno rodinné auto. Ani Hyundai Ioniq totiž zatím nepatří mezi ty elektromobily, které by nabídly využitelnost i na delších cestách. Přesto potěší alespoň dobrou praktičností.

Design

Hyundai Ioniq EV - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Ioniq EV - pohled bok dopravaHyundai Ioniq EV - pohled záď čistáHyundai Ioniq EV - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Ioniq EV - pohled příď čistá

 

Z hlediska vzhledu se Ioniq snaží působit zajímavě. Nejde o obyčejný hatchback jako v případě Nissanu Leaf, ani o podivné futuristické vajíčko jakým je BMW i3. Při prohlížení novinky jsem si vzpomněl na starý hybrid Honda Insight, aniž bych chtěl oba vozy samozřejmě nějak víc srovnávat. Ioniq je liftback.

Test elektromobilu Hyundai IoniqModel do zásuvky poznáte podle toho, že má přední masku zaslepenou šedivou plochou, hybrid má klasickou mřížku. LED pro denní svícení nenajdete na pěkných světlech, ale tvoří dva na výšku postavené bumerangy na předním nárazníku.

Test elektromobilu Hyundai IoniqKdyž už jezdíte elektrickým nebo ekologickým autem, musíte se zákonitě pochlubit celému světu. Proto má Ioniq na boku logo blue-drive a na zádi pak nápis electric.

Pokud ještě zůstanu u tvarů auta, tak se mi líbí i celkové pojetí zádi s děleným sklem. To je sice spíš nepraktické (hůř je přes něj vidět a rychle se zašpiní), ale autu dodává futuristický vzhled. S podobným jezdila třeba Honda Civic a řada dalších aut.

Test elektromobilu Hyundai IoniqJeště se zastavme na boku auta, kde samozřejmě místo klasického víka nádrže najdete víčko od zásuvek. K dispozici jsou rovnou dvě. Jedna pro domácí síť, jedna pro rychlonabíjecí stanice.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus