Aktualizováno: 7.1.2019

Test DS7 Crossback

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.0 BlueHDi EAT8

 
Udělat luxusní rodinné SUV trochu jinak než konkurenti z Německa, Japonska a dalších zemí - tak zněl úkol, který má přispět ke znovuzkříšení značky DS. Po testu modelu DS7 Crossback mám pocit, že se to Francouzům povedlo.

Zatímco v módě jsou francouzské značky orientované na luxus nejlepší na světě, v automobilovém průmyslu se jim dlouhodobě nedaří konkurovat nejen ikonickému německému triumvirátu Audi, BMW, Mercedes-Benz, ale třeba i Lexusu, Volvu nebo Jaguaru. Možná to je i tím, že se Francouzi dosud snažili vyrábět luxusní auta pod stejnou značkou, která zároveň produkovala i auta pro masy.

Podobně nešťastně začala i značka DS, která byla zpočátku luxusní odnoží Citroënu a její auta vypadala jako trochu vylepšené a výrazně dražší citroëny.

Nyní se DS osamostatnila, její vozy už mají svébytný design a vlastní prodejny, i když techniku samozřejmě částečně sdílejí s citroëny, opely a peugeoty.

Prvním novým modelem, který vznikl v nové éře značky DS, je právě SUV střední třídy s označením 7 Crossback.

Jde o jedno z nejkratších SUV střední třídy, na délku měří 4,57 m. Subjektivně ale působí mnohem větším dojmem. Láká na avantgardní design, luxusní materiály a pokročilé technologie, ale také prostornost interiéru zejména v podélném směru nebo velmi komfortní jízdní vlastnosti. V rámci takzvaných prémiových značek se chlubí i dobrým poměrem ceny a velmi bohaté standardní výbavy.

Jako největší nevýhody vidím málo prostoru v loktech na obou řadách sedadlech a využitelnost spíše pro čtyři než pět dospělých cestujících, krátký a úzký zavazadlový prostor, umístnění některých ovladačů či absenci výkonnějších motorů, a zejména pohonu všech kol.

Poslední výtka by měla být minulostí ještě v roce 2019, kdy dostane DS 7 Crossback i verzi plug-in hybrid a tedy částečně elektrický pohon, jehož síla se bude přenášet na všechna čtyři kola.

Nevýhodou také je, že v době psaní tohoto testu fungovala v Česku jediná prodejna značky DS - a to v Praze.

DS7 Crossback si podle mne budou kupovat zejména dobře situované ženy - ať už pro sebe, nebo jako rodinné auto. Přilákat by také mohlo muže s rodinami například z uměleckých kruhů, kterým jde u vozidla především o luxus, design a styl.

DS7 Crossback se na českém trhu prodává od listopadu roku 2018.

Design

DS 7 Crossback - pohled ¾ zepředu dopravaDS 7 Crossback - pohled bok dopravaDS 7 Crossback - pohled záď čistáDS 7 Crossback - pohled ¾ zezadu dolevaDS 7 Crossback - pohled příď čistá

 

Francouzi umí vyrábět pěkná a zajímavá auta. A u DS7 Crossback prokázali i cit pro některé detaily.

Nejvíce charakteristickou vlastností designu karoserie je podle mne vytváření dojmu mnohem většího auta, než kolik DS7 Crossback ve skutečnosti měří. Působí ze všech úhlů pohledu monumentálně. Zároveň elegantně a luxusně.

Test DS7 Crossback A teď pojďme k těm detailům. Full LED aktivní světlomety sice patří ke standardní výbavě pouze u výbavového stupně Grand Chic, ale asi bych si za ně připlatil i u těch nižších. Velmi působivá je totiž už jejich taneční kreace po odemčení auta. Všechny tři LED segmenty v každém světle tvarem připomínající drahokamy se totiž postupně jeden po druhém za doprovodu barevných efektů otočí o 180 stupňů a zpět. Takovou show jsem ještě u žádného jiného auta neviděl.

Světla navíc parádně fungují. Zkoušel jsem je za tmy, mlhy či sněžení a svítí tak dobře jako u málokterého jiného vozu. Paprsek se navíc přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Osvědčilo se i automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly. Nikdo nás za celou dobu testu neproblikl, že bychom ho oslnili. Jen mi někdy připadalo, že by se mohly do režimu "dálkáčů" vrátit o chlup dříve.

Nejlevnější DS7 Crossback je vybavena světlomety xenonovými.

Test DS7 Crossback Velmi působivé jsou i světlomety zadní. I ty trochu připomínají drahokamy. Zároveň tu je vidět motiv kosočtverce, se kterým se ještě mnohokrát setkáme v interiéru.

Testovaný vůz byl vyvedený ve sportovně laděné verzi Performance Line. Pokud si myslíte, že jde o provedení nejvyšperkovanější, tak jste na omylu. Jde naopak o variantu nejlevnější, svým způsobem základní, i když luxusněji a méně sportovněji pojatá verze So Chic stojí stejně. Každopádně je sympatické, že u DS7 Crossback neexistuje nic jako "holátko". Pouze samé bohatě vybavené varianty, z nichž některé jsou pojaté trochu víc do sportu a některé do luxusu. 

Test DS7 Crossback Například parádní devatenáctipalcová litá kola na testovaném autě patří ke standardu linie Performance. Výbava So Chic vyjíždí na sedmnáctkách, které se zřejmě budou na mohutně působícím voze trochu ztrácet. Pořídit si lze i příplatkové dvacítky.

Test DS7 Crossback Interiér testované varianty Performance Line je standardně čalouněný semiší. A nemyslím tím pouze sedadla nebo výplně dveří, ale také středový sloupek či vrchní část přístrojové desky. Holé plasty jsem v interiéru téměř neviděl. Působí to velmi luxusně a útulně.

Když jsem na některá místa poklepal, ozval se trochu křaplavý zvuk. Na první pohled ale interiér působí hodnotněji než u většiny konkurentů takzvaných prémiových značek. A nestalo se mi ani, že by při jízdě někde něco drnčelo nebo povrzávalo.

Test DS7 Crossback Okolí řidiče je plné ovladačů netradičních a zajímavých tvarů. Mezi nepřehlédnutelné detaily patří například hodinky proslulé luxusní francouzské značky B.R.M, která ale pro laika v této oblasti může vyznít v autě trochu směšně. Vyklápějí se z prostředka přístrojové desky po nastartování a patří ke standardu nejvyšší výbavy Grand Chic.

Odhlučnění kabiny DS7 Crossback patří mezi SUV střední třídy k nadprůměru, občas se ale zejména při vyšších rychlostech ve špatném počasí ozývalo nepříjemné hvízdání.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus