Aktualizováno: 1.7.2019

Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019)

 

 
Mazda CX-5 láká zájemce o středně velké vozy SUV zvládající kromě asfaltu lehčí terén. Na tom se nic nemění ani po příjezdu druhé generace modelu v roce 2017.

Největší zvláštností při porovnání s konkurenty je odmítání turba i snižování objemu u benzinových turbomotorů. Mazda u svých pohonných jednotek zastává místo obvyklého downsizingu takzvaný rightsizing. I s odlišnou strategií většina jejích motorů dosahuje rozumnou konzumací paliva, i když ta se mezigeneračně zvedla a už není výhodou auta jako dříve. Alespoň u silnějšího naftového motoru došlo k jejímu drobnému poklesu při modernizaci v roce 2018.

Pracoviště řidiče díky své logice a přehlednosti nemá chybu. Mezi velká lákadla patří z mého pohledu i líbivý design, nebo relativně nízká cena základní verze. Při psaní tohoto testu v půli roku 2019 potěší i akční nabídka spočívající ve stejné ceně za verzi s pohonem všech kol jako za provedení s pohonem přední nápravy.

Podařilo se odstranit největší nevýhody první generace - tedy málo místa na kolena ve druhé řadě sedadel a špatné odhlučnění kabiny od zvuku motoru i obtékajícího vzduchu.

Jako největší nevýhodu teď vidím horší dynamiku a pružnost benzinového dvoulitru bez turba v nejčastěji používaných otáčkách v porovnání s konkurenčními turbomotory. 

O čem přemýšlet mají hlavně bohatší rodiny, ale i páry a jednotlivci, ženy i muži. Svou univerzálností může Mazda CX-5 oslovit široké spektrum uživatelů aut. Vyrábí se verze s pohonem přední nápravy i všech kol, k dispozici je manuální řazení i automat, vždy se šesti stupni. Mazda CX-5 sjíždí z pásů v Japonsku.

V modelovém roce 2019 prodělala Mazda CX-5 drobné modernizace, které se projevily například v interiéru, výbavách nebo na nejsilnějším naftovém motoru.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus