Aktualizováno: 14.12.2016

Test Dacie Sandero

 

 
Nejdostupnější pětidveřový hatchback velikosti Škody Fabia na českém trhu nemusí sloužit jen jako laciné auto pro důchodce. Testovaný kus v nejlepší výbavě s řadou příplatků a zejména s turbomotorem si umím představit i jako auto pro mladší jedince a páry, nebo dokonce pro menší rodiny.

Proti prvnímu provedení Sandera z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta nebo na mimořádně chudou výbavu. A to se znovu zlepšilo u modelového roku 2017, i když výbava levných verzí stále zůstává mimořádně spartánská.

Asi nejvíc mě u aktuálního Sandera štve chybějící síla základního litrového motoru při větším naložení, v kopcích a na dálnicích. Tříválec navíc stejně jako jeho silnější kolega s turbem silně vibruje v nízkých otáčkách. Komplikované a nepohodlné je výškové seřizování sedadla.

Největší výhodu Sandera v porovnání s konkurencí představuje kromě ceny plně třímístná obsaditelnost zadních sedadel a velký kufr.

Dacia Sandero se prodává od roku 2008 a současné provedení se nedá považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci, protože auto zůstalo na původním šasi. Nové Sandero se prodává od prosince 2012. Koncem roku 2016 prodělalo docela výrazný facelift pro modelový rok 2017.

Kromě běžného Sandera se prodává i terénní verze Stepway, kterou vedeme jako samostatný model.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus