Aktualizováno: 1.3.2017

Modernizovaná Dacia Logan

 

 
Modernizované provedení Dacie Logan už na rozdíl od předchůdce neláká pouze na co nejnižší cenu, prostornou kabinu a velký kufr nebo měkký podvozek zajišťující pohodlí i na českých tankodromech, ale třeba také na příznivou spotřebu motoru 0.9 TCe nebo docela atraktivní design.

Nejslabšími stránkami malého sedanu jsou podle mne jízdní vlastnosti v zatáčkách, necitlivé řízení s malým rejdem a několik špatných řešení v řidičově okolí.

Proti prvnímu provedení Loganu z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta, hlučnost nebo mimořádně chudou výbavu.

Logan se na českém trhu prodává od roku 2004, koncem roku 2011 ho Dacia stáhla. Nová Dacia Logan se nabízí od března 2013 a nedá se považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci. Auto totiž zůstalo na původním šasi, i když díky novému designu narostlo proti předchůdci o 6 cm.

Dacia Logan se základní dvanáctistovkou poslouží především starším párům a rodinám z venkova nebo menších měst, které jezdí na kratších trasách. S turbodieselem a moderním benzinovým tříválcem zvládne i větší nároky, ale také už to není superlevné auto. Například cena testované verze 0.9 TCe Arctica včetně příplatkové výbavy se vyšplhala podle ceníku z března 2013 přes 270 tisíc korun.

Koncem roku 2016 došlo k další modernizaci spojené s koncem základního benzinového motoru 1.2, který vystřídal litrový tříválec. Zatím jsme ale modernizovaný Logan nezkoušeli, takže pod článkem najdete odkaz alespoň na recenzi verze před faceliftem. Zde se můžete podívat na test modernizované Dacie Sandero, která je s Loganem technicky spřízněná.

"Test nové Dacie Logan".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus