Aktualizováno: 7.12.2017

Test Dacie Duster

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.5 dCi/80 kW EDC

 
Nová generace Dacie Duster přichází na trh v prosinci 2017, tedy sedm let po uvedení první. Prodávat se ale začíná až v lednu 2018.

Jde o SUV, které se ale nesnaží působit za každou cenu módně. Stejně jako v první generaci má zaujmout tu klientelu, která chce SUV, avšak za co nejdostupnější cenu. Právě v tom je síla Dusteru.

Ani v novém provedení se tvůrci auta neodklonili od této filosofie. Údajně ani nechtěli příliš měnit design, protože majitelé se v průzkumech přiznali, že se jim líbí. A tak, ačkoli jsou všechny díly na karoserii a dokonce i v interiéru nové, i na první pohled člověk pozná, že jde o Duster. Jen v trochu fešnějším, současnějším kabátě.

Vedle modernějšího vzhledu je nejzajímavější změnou interiér, který teď působí o dost lépe. Právě v kabině Duster vždy na plná ústa přiznával, že sice sází na robustnost a bytelnost, ale také levné materiály a co nejjednodušší zpracování. To se s druhou generací zlepšilo. Duster dostal také nová sedadla se širším rozpětím nastavení.

Inovativní přístup k technologiím rozhodně není něco, co by Dusteru bylo vlastní. Ale s druhou generací se do výbavy dostaly prvky dříve v nabídce Dacie nevídané. Duster má například čtveřici kamer monitorující okolí auta (i když nezabírají stoprocentní výhled) a novinkou je bezklíčový vstup s kartou, kterou dědí po Renaultu. S ní jeho mateřská automobilka přišla už v roce 2002 s představením tehdejší nové Laguny. Duster má teď také v základní výbavě šest airbagů namísto čtyř.

Duster jsme na mezinárodní prezentaci vyzkoušeli především ve verzích s pohonem předních kol, na čtyřkolku byla vyhrazena pouze zhruba desetiminutová jízda v terénu. A tak se nejdříve budeme věnovat právě verzím 4x2.

Motorizace zůstaly beze změny, avšak jen na počátku éry druhé generace Dusteru, v průběhu několika měsíců má dojít ke změnám, Duster dostane motory, které mají vyhovět přísnějším emisním normám.

Design

Dacia Duster nová - pohled ¾ zepředu dopravaDacia Duster nová - pohled bok dopravaDacia Duster nová - pohled záď čistáDacia Duster nová - pohled ¾ zezadu dolevaDacia Duster nová - pohled příď čistá

 

Nejlepší způsob, jak porovnat vývoj designu, je postavit si auta vedle sebe. Na fotce tedy vidíte, jak vypadala první generace Dusteru, uprostřed stojí její facelift a zcela vpravo pak druhá generace rumunského SUV.

Test Dacie Duster V porovnání s první generací se na té druhé změnily veškeré díly karoserie. Protáhla se maska chladiče a zvýraznil nárazník, zmodernizovaly se přední světlomety.

Test Dacie Duster Nový je i design kol, novinkou jsou kola o jeden palec větší (17"). Základní varianta Dusteru ale nadále bude mít 16palcová kola.

Test Dacie Duster Zboku je pak patrné, že se snížila spodní linie oken. Auto dostalo jiné ližiny a výrazným designovým prvkem je plastový detail na blatnících hned za předními koly.

Test Dacie Duster Zezadu je posun v designu patrný, ačkoli tvary auta jsou pořád tak věrné. Novinkou jsou výrazné zadní lampy, které tak trochu připomínají třeba světla Jeepu Renegade nebo některé italské vozy. A také je tu zadní nárazník s výraznějším členěním.

Test Dacie Duster V kabině je změna opravdu výrazná, materiály působí kvalitněji a jsou hezčí. Jak ale budou vypadat levnější varianty, ještě nevíme, zatím jsme testovali jen nejvyšší variantu Prestige, se kterou v interiéru nechybí ani chromové prvky nebo dotyková navigace. Každopádně ve vyšších výbavách Duster nepůsobí vůbec skromně a může se hrdě postavit i dražším konkurentům prestižnějších značek.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus