Aktualizováno: 17.6.2020

Test druhé generace Dacie Duster

 

 
Dacia Duster se stala fenoménem, protože nabídla SUV na pomezí malé a rodinné velikosti za poloviční cenu než konkurence. A v této politice pokračuje i druhá generace Dusteru. Ta přijela na český trh v lednu 2018, tedy téměř osm let po uvedení první Dacie Duster.

Tvůrci auta nechtěli mezigeneračně příliš měnit design, protože se majitelé v průzkumech přiznali, že se jim líbí. A tak, ačkoli jsou všechny díly na karoserii a dokonce i v interiéru nové, i na první pohled člověk pozná, že jde o Duster. Jen v trochu fešnějším, současnějším kabátě.

Naopak výraznou mezigenerační změnu prodělal interiér, který v druhé generaci Dacie Duster působí o několik tříd lépe. A to nejen na pohled. Zmizela spousta laciných a nepraktických řešení, která řidičům i ostatním cestujícím ztěžovala život na palubě. Měřeno optikou testování nejlepší výbavy Prestige se Duster může z hlediska kvality, ergonomie a dojmu z interiéru směle měřit minimálně se základními verzemi SUV ostatních značek. Výbava nejlevnějších provedení Dustera ale stále zůstává extrémně chudá.

S druhou generací se do výbavy Dustera dostaly prvky dříve v nabídce Dacie nevídané. Může mít například čtveřici kamer monitorující okolí auta (i když nezabírají stoprocentní výhled) nebo bezklíčový vstup s kartou, kterou dědí jako většinu věcí po renaultech. Duster má teď také v základní výbavě šest airbagů namísto čtyř.

Výrazně se zlepšila dříve kritizovaná kvalita řízení. Mezi zápory i nadále patří například malý kufr verze s pohonem všech kol, jeho vysoká nákladová hrana a zejména slabá podélná prostornost v interiéru na úrovni miniaut. Dva dlouhání si za sebe rozhodně nesednou.

Zůstaly ale zachovány všechny konkurenční výhody. Kromě ceny jsou to především jízdní vlastnosti v terénu. Málokterý z konkurentů dokáže s Dusterem 4x4 držet mimo asfalt krok. Jde o auto na pomezí třídy SUV a ortodoxních offroadů, které se nebojí ani těžších podmínek.

Podvozek dokáže velmi dobře tlumit i nerovnosti na silnicích, Duster patří z tohoto hlediska mezi nejkomfortnější vozy SUV.

Dacia Duster není načinčané městské SUV, i když za design druhé generace se ani Pražák rozhodně stydět nemusí. Nejvíce by ale měli o Dacii Duster přemýšlet ti, kdo žijí nebo podnikají na venkově. Jednotlivci, páry a rodiny všech věkových kategorií.

V polovině roku 2019 zahodil Duster svůj poslední atmosférický motor, nahradil ho dynamičtější litrový tříválec. Ten jsme testovali jako poslední v květnu 2020.

Duster také svou základní jednotku znovu spojil s možností spalovat LPG. Tuto variantu jsme vyzkoušeli hned v červnu 2020.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus