Autoblok
Začátek článku
Design
Řidičova zóna
Kabina a kufr
Motorizace
Podvozek
Diskuze
Technická data
Velké auto pro podnikání a zároveň rodinu nebo aktivní způsob života za malé peníze - to je nová Dacia Dokker.
Jde o vůz příbuzný s modelem Lodgy, na rozdíl od něj ale disponuje zadními posuvnými dveřmi místo klasických křídlových a nemůže být vybavený třetí řadou sedadel. Zatímco Lodgy patří mezi klasické osobáky, Dokker zapadá mezi osobní verze dodávek. Auta jako Citroën Berlingo také patří mezi jeho přímé konkurenty.
Suverénně největší předností v porovnání se soupeři je pro značku Dacia už tradičně výrazně nižší cena, která je však vykoupená velmi nízkou úrovní základní výbavy nedosahující ani modelu Lodgy.
Jednoduchý až spartánský interiér však nevidím u Dokkera na rozdíl od Lodgy jako problém. K osobním verzím dodávek prostě patří. Proti konkurentům ale zamrzí horší variabilita interiéru. Sedadla druhé řady totiž nelze z auta jednoduše vyjímat. Nevýhodu představuje i žravost základního benzinového motoru 1,6 l.
Dacia Dokker se v Česku prodává od června 2013.
V roce 2015 se na trhu objevila také verze Stepway s prvky připomínajícími SUV, kterou vedeme jako samostatný model, a dosud nejvyšší stupeň Celebration s novými prvky výbavy.
Design
Zatímco Lodgy se mi nelíbí hlavně proto, že vypadá mezi načinčanými a často vzhledově avantgardními vozy MPV jako Popelka, design Dokkera je mi sympatičtější. Přitom se od Lodgy zase tak moc neliší, jenže osobní verze dodávek jsou prostě pracanti s tvarem krabice, takže Dokker mezi ostatní zapadá.
Také vnitřek charakterizuje jednoduchost, avšak z přístrojové desky nečiší taková lacinost jako třeba z prvních verzí Loganu. Je ale fakt, že jsme testovali nejvyšší verzi Arctica s příplatkovým rádiem.
Někdy by to chtělo alespoň špetku citu pro detail. Takhle obnažené vniřnosti výškového nastavování předních pásů mě totiž vyloženě odpuzují. Ale zase lepší, než kdyby tam vůbec nebylo... Fotku můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.
Plechově zní zavírání dveří. Chod ovladačů má daleko k preciznosti, plasty jsou výhradně tvrdé a hlasité na poklep. U testovaného auta se při přejíždění nerovností ozývaly nehezké zvuky z přístrojové desky. Ostatní osobní verze dodávek na tom ale nejsou o moc lépe.
Pokračování článku Řidičova zóna
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
blog comments powered by Disqus- Citroën Berlingo
- Fiat Dobló Panorama
- Ford Tourneo Connect
- Mercedes-Benz Citan Tourer
- Peugeot Partner Tepee
- Renault Kangoo
- Volkswagen Caddy