Aktualizováno: 10.11.2017

Test Citroënu C3 Aircross

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.2 PureTech/81 kW

 
Citroën C3 Aircross je malé poloterénní auto kategorie SUV. Nejzajímavější na něm je fakt, že jde o první produkt spolupráce francouzské skupiny PSA zahrnující značky Citroën, DS a Peugeot, s automobilkou Opel. Tato kooperace vznikla ještě předtím, než Opel skončil pod křídly společnosti PSA. A tak tu máme velmi příbuzná auta, avšak s jinou značkou. Opel Crossland X je spřízněným modelem s tímto Citroënem C3 Aircross. Technika je ale převážně francouzská.

Jde o novinku Citroënu v této kategorii, ale typické vlastnosti této značky se nezapřou. Citroën se rozhodl zavrhnout malá MPV a přejít do kategorie malých SUV. Skončila tedy výroba C3 Picasso a přichází CS Aircross. Máme tu auto, které při porovnání s ostatními malými SUV potěší zejména objemným zavazadlovým prostorem s možností dalšího zvětšování prostřednictvím posuvu zadních sedadel (za příplatek) i povětšinou úsporné motory. Za slabinu naopak považuji zejména jízdní vlastnosti na nerovném povrchu v zatáčkách a u testované verze i kostrbaté řazení. Rozhodně to není auto, které by oslovilo řidičské nadšence. Velmi ale zaujme designem, kdo má rád originální interiéry a výrazný francouzský styl, bude se mu toto malé SUV líbit. Problémem může být jen to, že Citroën má v nabídce ještě C4 Cactus, které je C3 Aircross velmi blízko. Cactus ale nemá variabilní interiér jako Aircross...

Stejně jako drtivá většina ostatních malých SUV neslouží k jízdě v terénu. Vždyť ani nemůže mít pohon všech kol, což je v této kategorii spíše standardem než výjimkou. Kupovat si ho budou zejména jednotlivci a páry na začátku a konci řidičské kariéry, dobře však poslouží i menším rodinám.

Citroën C3 Aircross se na českém trhu prodává od října 2017.

Design

Citroën C3 Aircross - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C3 Aircross - pohled bok dopravaCitroën C3 Aircross - pohled záď čistáCitroën C3 Aircross - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C3 Aircross - pohled příď čistá

 

Co se týče designu, je to francouzské auto každým coulem. Citroëny si vždy zakládaly na originalitě, a i když je do další malé SUV na trhu, kterých se vyrojilo mnoho, umí vystoupit z davu. Zaujme jak zvenčí, tak zevnitř.

Osobně mezi fanoušky tohoto stylu nepatřím, ale naprosto chápu, pokud někoho osloví.

Designem zapadá do současné nabídky své značky. Má excentrické linky, tvary, detaily. Už třeba jen to řešení přídě, světlometů a mlhovek. Musíte se zaměřit hlavně na jinak řešené mlhovky, přední nárazník a samozřejmě velikost, ale je velmi podobné klasické C3.

Test Citroënu C3 Aircross Náš testovaný kus měl za příplatek detaily v černém laku na zpětných zrcátkách, střešní ližiny a také detail s polepem na zadních bočních oknech. Že to příliš neprospívá výhledu, je nasnadě.

Každopádně budí dojem výrazně většího auta, než ve skutečnosti je. Toho jsme si ale všimli už i u Opelu Crossland X.

Přístrojová deska, sedačky i ovladače, to vše křičí do světa, že nemá nic společného s introvertní povahou. Možností, jak si auto barevně  individualizovat, je moře. Kombinací je totiž nespočet, údajně asi 85.

Test Citroënu C3 Aircross Nás první testovaný kus měl světle hnědé čalounění v kombinaci s kostkovanou látkou. Rozhodně to působí zajímavě a originálně.

Test Citroënu C3 Aircross Zajímavým prvkem interiéru je například netradiční tvar parkovací brzdy.

Kvalita materiálů i jejich zpracování mi u vyšperkované testované verze připadala na malé SUV nadprůměrně vysoká. Míra hluku v kabině možná malinko vyšší, než by být musela.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus