Aktualizováno: 18.2.2019

Test čtvrté generace BMW X5

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: xDrive30d

 
Už čtvrtá generace křížence luxusního rodinného a terénního auta BMW X5 posílila v porovnání s tou třetí zejména v oblasti vyspělých technologií, speciálně asistenčních systémů pomáhajících řidiči z hlediska bezpečnosti a komfortu. Velký skok jsem zaznamenal i v pojetí designu interiéru - do popředí se dostala líbivost a hra na efekt a to na úkor dřívější strohé účelnosti.

Jinak ale pro obecnou charakteristiku modelu platí totéž, co pro recenzi předchozí BMW X5. Nabízí pohodlí na krátkých či dlouhých jízdách, prostor i pro rodiny včetně převozu až sedmi osob, dynamiku, sílu, vynikající jízdní vlastnosti i na klouzavém povrchu, luxus nebo prestiž.

Zásadním důvodem, proč si ho nemůže dovolit každý, je cena, která se alespoň u verzí nabízených začátkem roku 2019 blíží i v základním provedení ke dvěma miliónům korun. Testovaný vůz stál ještě o milión více. To je podle mne také jediná zásadní nevýhoda auta v porovnání s ostatními SUV vyšší střední třídy. Jako menší nevýhodu vnímám i méně místa na nohy v porovnání s předchozí generací, což BMW X5 posouvá v tomto parametru mezi SUV nižší střední třídy do podprůměru.

Všechny verze se nabízejí s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

BMW X5 se vyrábí už ve čtvrté generaci, která se v Česku prodává od konce roku 2018. Předchozí generace tedy vydržela na trhu jen pět let.

BMW X5 si pořizují zejména bohatí lidé s rodinami. Díky své všestrannosti poslouží jak na reprezentaci tak pro praktické úkoly - ve firmě i v domácnosti.

Design

BMW X5 - pohled ¾ zepředu dopravaBMW X5 - pohled bok dopravaBMW X5 - pohled záď čistáBMW X5 - pohled ¾ zezadu dolevaBMW X5 - pohled příď čistá

 

Výraznější, efektnější, dynamičtější a agresivnější - takový je podle mne u BMW X5 mezigenerační rozdíl z hlediska designu karoserie. 

Zatímco mezi druhou a třetí generací došlo k posunu od agresivity k líbivosti, mezi třetí a čtvrtou se opět přiostřilo. Přesto si nemyslím, že by u ostatních řidičů vzbuzovalo nové BMW X5 agresi jako třeba první dvě generace, spíš respekt vyplývající z jeho robustnosti a dynamiky.

Test čtvrté generace BMW X5 Konkrétně se na přídi projevil trend BMW spočívající ve zvětšování ledvinek.

Test čtvrté generace BMW X5 Testované auto bylo navíc vyšperkované M sportovním paketem (něco jako tovární tuning), který je jinak pro tuto verzi za příplatek.

Test čtvrté generace BMW X5 Díky tomu vykukovaly z dvacetipalcových litých kol modré třmeny sportovních brzd.

Test čtvrté generace BMW X5 Efektní jsou i příplatkové laserové světlomety, o jejichž funkčnosti ještě bude řeč.

Největší mezigenerační skok jsem ale objevil v interiéru. Zvlášť ten u testovaného auta se spoustou příplatkových prvků vypadal opravdu high-tech a velmi efektně. Místy mi ale posun od strohé účelnosti k výstřednosti připadal přes čáru.

Test čtvrté generace BMW X5 Nemám tím na mysli například obecný trend nahrazování analogových ovladačů displeji nebo barevnější a materiálově zajímavější přístrojovou desku, ale například příplatkové skleněné prvky. Hlavice řadicí páky a joystick iDrive sloužící k obsluze multimédií ze zatmaveného křišťálového skla mi připadají až příliš vyumělkované a dal bych přednost něčemu tradičnějšímu.

Celkově však interiéru dominoval zvlášť v testované verzi s příplatkovým oranžovým koženým čalouněním a to i na přístrojové desce voňavý luxus. Materiály jsou příjemné na pohled i omak a krásně voní. Ovladače fungují tlumeně a precizně. Odtlumení kabiny od všech zdrojů hluku bylo i díky příplatkové akustické izolaci předních bočních oken téměř dokonalé. A další volitelný prvek, funkce plynulého dovírání dveří Soft Close, se postaral o nápravu u minulé generace kritizovaného hlasitějšího zvuku při tomto úkonu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus