Aktualizováno: 27.12.2019

Test čtvrté generace BMW X5

 

 
Už čtvrtá generace křížence luxusního rodinného a terénního auta BMW X5 posílila v porovnání s tou třetí zejména v oblasti vyspělých technologií, speciálně asistenčních systémů pomáhajících řidiči z hlediska bezpečnosti a komfortu. Velký skok jsem zaznamenal i v pojetí designu interiéru - do popředí se dostala líbivost a hra na efekt a to na úkor dřívější strohé účelnosti.

Jinak ale pro obecnou charakteristiku modelu platí totéž, co pro recenzi předchozí BMW X5. Nabízí pohodlí na krátkých či dlouhých jízdách, prostor i pro rodiny včetně převozu až sedmi osob, dynamiku, sílu, vynikající jízdní vlastnosti i na klouzavém povrchu, luxus nebo prestiž.

Zásadním důvodem, proč si ho nemůže dovolit každý, je cena, která se alespoň u verzí nabízených začátkem roku 2019 blíží i v základním provedení ke dvěma miliónům korun. Testovaný vůz stál ještě o milión více. To je podle mne také jediná zásadní nevýhoda auta v porovnání s ostatními SUV vyšší střední třídy. Jako menší nevýhodu vnímám i méně místa na nohy v porovnání s předchozí generací, což BMW X5 posouvá v tomto parametru mezi SUV nižší střední třídy do podprůměru.

Všechny verze se nabízejí s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

BMW X5 se vyrábí už ve čtvrté generaci, která se v Česku prodává od konce roku 2018. Předchozí generace tedy vydržela na trhu jen pět let.

BMW X5 si pořizují zejména bohatí lidé s rodinami. Díky své všestrannosti poslouží jak na reprezentaci tak pro praktické úkoly - ve firmě i v domácnosti.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus