Aktualizováno: 17.10.2018

Test druhé generace BMW X4

 

 
BMW X4 se přezdívalo „baby X6“, ale ve druhé generaci pořádně vyrostla a přiblížila se svému vzoru.

Kříženec kupé a SUV střední třídy má v době psaní tohoto testu, tedy na podzim roku 2018, na českém trhu jediného přímého konkurenta – Mercedes GLC Coupe, který se, jemně řečeno, modelem X4 nechal inspirovat. Do budoucna ale zřejmě půjde o populární kategorii, takže soupeřů pravděpodobně přibude a to i z ranku méně prestižních značek.

Nové BMW X4 i přes nárůst vnějších rozměrů pořád nepůsobí tak monumentálně jako X6. To ale neznamená, že by design nepatřil k hlavním argumentům pořízení vozu.

Při porovnání s BMW X6 už mi nová X4 nepřipadala o tolik hbitější a ovladatelnější jako při vzájemném poměřování prvních generací. Zato zůstává praktičtější, úspornější a levnější. I když stále měří na délku téměř o dvacet centimetrů méně, rozměry interiéru zdaleka o tolik menší nejsou. Zároveň ale nedošlo přes nárůst velikosti karoserie k jejich výraznému mezigeneračnímu vylepšení.

Při porovnání s klasickými SUV střední třídy, je X4 s prvky karoserie kupé drahá a nepříliš praktická, ale vyniká jízdními vlastnostmi.

Předpokládám, že si BMW X4 bude pořizovat výrazně větší procento žen než u X6. Každopádně jde o vůz pro dobře situované jednotlivce a páry, případně menší rodiny.

Všechny varianty disponují pohonem všech kol a na rozdíl od první generace výhradně automatickou převodovkou.

BMW X4 se na českém trhu prodává od poloviny roku 2018. První generace tedy vydržela pouze čtyři roky. Ne snad proto, že by byla prodejně neúspěšná, ale kvůli technické příbuznosti s modelem X3, který generační změnou prošel v roce 2017. Roli v tak rychlé obměně hrály i nové emisní normy.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus