Aktualizováno: 12.1.2018

Test BMW X3

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: xDrive30d, M40i

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Kabina vozu se proměnila po vozrou nejnovějších BMW. Jestli jste seděli třeba v nové „pětce“, budete hned vědět kam sáhnout. Za volantem se sedí výš než v běžném autě, to je jasné. Přehled je celkem dobrý, i když jsou sloupky vpředu trochu tlustší.

Test BMW X3Výhled šikmo vzad není tak hrozný, jak jsme se báli. Pomáhá vám okénko.

Test BMW X3Za sportovním volantem M se budete cítit skvěle. Vtáhne vás vyloženě do hry. Je to díky správné velikosti, jeho pořádné tloušťce a měkké kůži, do které pohodlně zaboříte ruce. Tlačítko vyhřívání uprostřed ale působí poněkud směšně.

Test BMW X3Na levé straně volantu najdete ovladače tempomatu, k dispozici je i adaptivní.

Test BMW X3Na pravé to je ovládání palubního počítače a zábavního systému.

Test BMW X3Stejně jako u ostatních nových BMW jsou už přístroje simulované, což umožňuje měnit jejich zobrazení třeba při změně jízdních režimů. Tohle je základní nastavení.

Test BMW X3Tohle je spořivý režim, který vás bude podněcovat k úspornějšímu cestování.

Test BMW X3A tady zase máme minimalistické zobrazení.

Test BMW X3Stejně jako nové přístroje, známe moc dobře zábavní systém. Tady je jeho nejvyšší provedení, za které se samozřejmě mastně připlácí. Má ale velmi jemnou grafiku a je přehledný. Systém iDrive patří mezi nejlepší zařízení, která v autě můžete mít.

Test BMW X3Ovládá se buď dotykovou obrazovkou, pomocí otočného voliče na středovém tunelu a nebo gesty, což není stále příliš vychytané.

Test BMW X3Jízdní režimy se nastavují tlačítky u řadící páky.

Test BMW X3Světla klasickým otočným voličem vlevo dole pod volantem.

Test BMW X3Docela se nám líbily i ovladače oken, které působí luxusně a jsou příjemné na dotek.

BMW má samozřejmě obrovské množství příplatkové výbavy. Jen pro představu, ceník pro model X3 zabírá 28 stran velikosti A4. Zaplatit si můžete za celu řadu zajímavých technologií, na které jsme dnes u luxusních aut zvyklí.

Test BMW X3Například stejně jako u BMW 5 a 7 si můžete pořídit i chytrý klíček, přes který zjistíte, zda je auto správně zabezpečené a jaký je dojezd na nádrž. Parkování na dálkové ovládání však nenabízí.

Test BMW X3Sportovce zaujme aktivní klíč v podobě náramku, se kterým můžete pohodlně do vody nebo na běhání. Je to velmi praktické. Něco podobného nabízí i konkurenční Jaguar F-Pace.

Kabina a kufr

BMW X3 nové - pohled sedadla přední BMW X3 nové - pohled sedadla zadní BMW X3 nové - pohled kufr základní BMW X3 nové - pohled kufr maximální

 

BMW X3 jsme zatím měli k dispozici pouze krátce v rámci mezinárodní prezentace, auto jsme tedy neměřili a tak zatím jen pocitově – předu je vše v pořádku, ani většímu řidiči nič nepřekáží. Totéž samozřejmě platí pro spolujezdce.

Test BMW X3Vzadu je taky pohodlně a i když vpředu sedí dva čahouni, zadní cestující mají stále hodně místa před koleny. Nad hlavou také. Ve čtyřech se tak můžete vydat na jakkoliv dlouhou cestu.

Kufr se prostorově kupodivu nezměnil. V základním uspořádání nabízí pořád 550 litrů.

Test BMW X3Sedadla jsou ale samostatně sklopitelná, což je příjemné třeba při cestování na hory ve čtyřech.

Test BMW X3Sklopit je lze pomocí páčky na stěně kufru.

Test BMW X3Další tlačítko je přímo pod sedáky vpravo a vlevo, takže je pohodlně sklopíte i odsud.

Test BMW X3Mezipodlaha, která drží zvednutá díky pneumatické vzpěře pod sebou ukrývá praktický pořadač na drobnosti.

Test BMW X3Složíte sem také síťku nebo roletu kufru, když potřebujete převážet větší věci.

Z hlediska praktičnosti si tedy nové BMW X3 zaslouží jedničku.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus