Aktualizováno: 27.10.2017

Test BMW X3

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: M40i

 
Dá se říci, že třetí generace BMW X3 vykvetla do velmi povedeného SUV. Nový design, výbava a hlavně skvělé jízdní vlastnosti z něj dělají jeden z nejlepších modelů v kategorii. Se žhavou novinkou jsme se krátce svezli na mezinárodních jízdách pro novináře v okolí Lisabonu. A i když jsme s ní ujeli zatím jen několik desítek kilometrů, jsme připraveni se podělit o první dojmy.

Co se týče zařazení, to pro BMW X3 nové generace zůstává stejné. Auto sice trochu povyrostlo, ale třeba v kufrové prostornosti nabízí totéž, co jeho předchůdce. Luxusní SUV střední třídy spolu svádí tvrdý boj, BMW X3 se musí postavit konkurenci v podobě Mercedesu-Benz GLC a Audi Q5. Útočí i Japonci s Lexusem NX a švédové s velmi povedeným Volvem XC60. A pak tu máme také celou řadu neprémiových značek, která své modely umí pěkně vybavit.

Ty se ale většinou striktně drží čtyřválcových motorů. BMW ale umí i šestiválce a velmi povedené. Nejde tak jen o SUV pro matky s dětmi a jako druhé auto do rodiny, ale může pobavit třeba i single muže hledajícího schopné auto pro transport sportovního vybavení a občasné řádění na silnici. Minimálně to platí pro vybroušenou verzi M40i, kterou jsme během prvních jízd osedlali.

Design

BMW X3 nové - pohled ¾ zepředu dopravaBMW X3 nové - pohled bok dopravaBMW X3 nové - pohled záď čistáBMW X3 nové - pohled ¾ zezadu dolevaBMW X3 nové - pohled příď čistá

 

Ten, kdo se ve vozech BMW nevyzná, si změn tolik nevšimne. Ale fanoušci a lidé zajímající se o auta dokáží poznat třetí generaci X3 na první pohled. Zatímco první byla taková všelijaká a vzhledově ne moc povedená, druhá přišla s ostřejším vzhledem. Třetí trochu nabobtnala a zakulatila se. Berte ale v potaz, že jsme řídili zatím jen variantu M40i, tedy s M aerodynamickým paketem.

Auto je s délkou 4708 mm o celých 51 mm delší než jeho předchůdce. Narostl také rozvor, konkrétně o 54 mm, auto se i lehce rozšířilo a je o dva milimetry nižší. Celkově působí dominantněji než kdy předtím a stále častěji si ho lidé mohou plést s větším sourozencem BMW X5. To ale pro majitele rozhodně není na škodu.

Test BMW X3Nové LED světlomety jsou standard a mají parádní design. Už nenavazují přímo na ledvinky. Za příplatek mohou být adaptivní. Jak svítí jsme nezkoušeli.

Test BMW X3Diodová technologie se objevuje už i u mlhovek, takže nemusí mít kulatý tvar, ale jsou podélné.

Test BMW X3Ledvinky jsou symbolem BMW desítky let a nikdy nezmizí. Tyto mají aktivní klapky, které se otvírají a zavírají podle potřeby, což prospívá aerodynamice.

Test BMW X3Dvacetipalcové disky jsou připraveny pro verzi M. Jsou krásné, jen bacha na obrubníky, byla by to škoda.

Test BMW X3Žábry na bocích jsou hezké i funkční, pomáhají také se zlepšováním aerodynamiky.

Test BMW X3Při prezentaci BMW vyzdvihovalo svůj 3D design zadních brzdových světel. Je to velmi efektivní.

Test BMW X3U silného eMka dostanete také patřičně velké výfuky, na každé straně samozřejmě...

Test BMW X3A ještě jedna srandička. BMW začalo mezi dveře vyrážet nápis X3. Pěkné!

Test BMW X3Interiér je vpravdě luxusní, zejména v dvoubarevné kombinaci se světlou voňavou kůží. Všimněte si také pár zajímavých M detailů, jako jsou pedály, volant a další drobnosti.

 

 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus