Aktualizováno: 30.1.2020

Test druhé generace BMW X1

 

 
Zásadní změna koncepce, kterou jsem ale u testovaného auta vůbec neměl šanci zhodnotit - tak bych shrnul mezigenerační změnu nejmenšího SUV (poloterénního auta) v nabídce BMW.

U druhé generace BMW X1 totiž na rozdíl od té první nepohánějí v základních verzích motory zadní kola, ale přední nápravu. Jenže vzhledem k tomu, že jsem u obou generací zkoušel variantu s pohonem všech kol, opravdu nedokážu posoudit, jak moc to jízdní vlastnosti auta změnilo. Většina majitelek BMW X1 podle výzkumů ale stejně neměla a nemá ponětí, na jakou nápravu se síla přenáší.

V nabídce jsou tedy verze jak s pohonem předních tak všech kol.

Nejviditelnější mezigenerační změnou je, že novinka už mnohem méně vypadá jako kombík a vydala se designově ve stopách větších sourozenců X3 a X5.

Podle mých zkušeností se největší plusy a mínusy auta v porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy nezměnily.

Výbornými parametry se chlubí motory, jejichž složení se ale dost výrazně změnilo, protože základní verze nově pohánějí nízkoobjemové tříválce, zatímco první X1 měla v nabídce výhradně čtyřválce.

Slabší stránkou vozu zůstaly některé prostorové parametry a (ne)pohodlí na rozbitých vozovkách. Verze s pohonem všech kol si udržela vynikající jízdní vlastnosti na silnicích i v lehčím terénu.

BMW X1 si budou i nadále pořizovat hlavně bohatší "singlisté", převažovat budou ženy. Úspěch by mělo mít i u bezdětných párů a využívat jej mohou i menší rodiny.

Druhá generace BMW X1 se na českém trhu prodává od podzimu 2015. Auto se vyrábí v továrně v Regensburgu, česky Řeznu, nedaleko našich hranic.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus