Aktualizováno: 19.9.2018

Test modernizovaného BMW i3

 

 
Svezení s prvním elektromobilem od BMW patřilo i téměř pět let od jeho premiéry k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí tento malý hatchback také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny. Asi nejvíc mne ale potěšilo, že se v srpnu 2018 dalo jezdit s elektromobilem zcela bez nákladů na palivo. Dobíjel jsem zdarma a často i překvapivě rychle. A v Praze zdarma parkoval v jinak placených, či nepřístupných zónách.

Mezi elektromobily, které jsem dosud zkoušel, rozhodně BMW i3 vyniká jízdní dynamikou a přitažlivým řízením.

Novinkou je od roku 2017 sportovní verze i3s s vyšším výkonem a maximální rychlostí a také s mírně odlišným designem, dvacetipalcovými koly místo devatenáctipalcových a rozšířenou zadní nápravou. Tu jsem zatím nezkoušel.

Nevýhodu v porovnání s novějšími konkurenty představuje nízký dojezd na jedno dobití. Například po dálnici z Prahy do Brna běžným tempem bez "tankování" nedojedete. Existuje však i verze s prodlouženým dojezdem a přídavným benzinovým motorkem, který funguje jako generátor elektřiny.

Elektromobil od BMW by mohl nalákat ke koupi zejména bohatší obyvatele měst. Vzhledem k tomu, jak rychle přibývají dobíjecí místa, tak už nejen Prahy. Spokojen jsem byl i v Brně.

BMW i3 poslouží spíše jako druhé nebo třetí auto do rodiny na cesty do zaměstnání a z něj. Zájem o něj podle mne projeví hlavně majitelé jiných bavoráků. V současné době se domnívám, že vzhledem k malému počtu elektromobilů a existenci rychlodobíjecích stanic zdarma třeba u prodejen Lidl, může být pořízení elektromobilu i zajímavým byznys modelem pro podnikatele v městské rozvážce.

BMW i3 se na českém trhu prodává od konce roku 2013. V roce 2017 prodělalo nepříliš zásadní modernizaci.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus