Aktualizováno: 2.10.2017

Test BMW řady 5

 

 
Šestou generaci BMW řady 5 v provedení sedan automobilka ušila na míru všem, kdo služebně nebo soukromě křižují Evropu. Auto je jako stvořené na polykání velkých porcí kilometrů vysokou rychlostí.

Jízdní vlastnosti patří mezi většími manažerskými auty k naprosté špičce stejně jako poměr výkonu a spotřeby u motorů. Interiér si hýčká řidiče a na ostatní také úplně nekašle, i když komfortu je méně než uvnitř Mercedesu E.

Majiteli je k dispozici dlouhý seznam elektronických pomocníků, které zlepšují bezpečí a pohodlí. Většina z nich není součástí standardní výbavy, ale pouze za tučné příplatky. Zdaleka ne všechny jsem také zatím stačil pořádně otestovat.

Kromě vyšších cen se jen těžko hledají v porovnání s konkurenty nedostatky, zklamalo mne potlačení radosti z jízdy u verze s pohonem všech kol. Také jsem trochu zklamaný z příliš ortodoxního designu karoserie. Ctitelé značky ho ale budou milovat a ti ostatní si mohou pětku zvýraznit třeba sportovním M paketem.

Aktuální generace BMW řady 5 se prodává od roku 2010. V roce 2013 došlo k drobnému faceliftu modelu, po kterém jsem ho zatím netestoval, a tak odkazuji na provedení před modernizací.

"Test nového BMW 5 sedan".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus