Aktualizováno: 24.8.2017

Test sedmé generace BMW řady 5

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 0

 
Hned na začátek si troufnu napsat jeden superlativ. Sedmá generace BMW řady 5 v testovaném provedení 540i xDrive má z hlediska vyváženosti nejlepší jízdní vlastnosti ze všech aut, co jsem dosud, což znamená za posledních více než dvacet let, testoval. Kolega, který později zkoušel naftové provedení 530d xDrive se mnou souhlasil. A dojem nezkazila ani osmiválcová verze M550i xDrive.

Nechci tím říct, že je 540i xDrive nejsportovnější, nejzábavnější i nejpohodlnější, ale když bych každou tuhle část jízdy bodoval a do hodnocení zahrnul i jistotu, kvalitu řazení a řízení, nebo vyspělost jízdních asistentů, získalo by BMW řady 5 rekordně vysoký počet bodů.

Sedan vyšší střední třídy je určen zejména vysoce postaveným manažerům a dobře zajištěným mužům. A myslím, že splňuje vše, co od něj potenciální zákazník očekává. Na rozdíl od minulé generace je na výši i z hlediska moderny na přístrojové desce, parádní dojem jsem měl i z kvality materiálů. Skvělé jsou parametry většiny pohonných jednotek a často v obou protichůdných disciplínách najednou - dynamice i spotřebě.

Kritiku si zaslouží snad jen některé parametry zavazadlového prostoru. Tradiční výtka směřuje k cenám. Měřeno optikou aut pro obyčejné lidi je samozřejmě BMW řady 5 drahé. V rámci přímých konkurentů se to ale napsat nedá. Hodně drahé jsou některé příplatkové prvky. Například prémiová audiosoustava Bowers & Wilkins přišla v době testu na astronomických 124 150 korun.

Sedmá generace BMW řady 5 se začala na českém trhu prodávat začátkem roku 2017. Na jaře téhož roku přibyly dvě nové verze - hybrid do zásuvky 530e iPerformance a osmiválcový model pro ty, kteří nechtějí M5, ale mají rádi rychlou jízdu pod označením M550i xDrive.

Design

BMW 5 Sedan - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 5 Sedan - pohled bok dopravaBMW 5 Sedan - pohled záď čistáBMW 5 Sedan - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 5 Sedan - pohled příď čistá

 

Design nejnovějších bavoráků sice už tak nevyčnívá z řady jako dříve, ale z mého pohledu je to v pořádku. U ostatních řidičů totiž svou agresivitou nevyvolává stejnou vlastnost. Agresivita sice z jeho křivek nezmizela, ale zároveň ji doplňuje vysoká míra uhlazenosti a elegance.

Testovaný kus byl za příplatek vybavený M sportovním paketem, takže vypadal dynamičtěji než základní verze.

Test sedmé generace BMW řady 5 Na tu se můžete podívat výše.

Test sedmé generace BMW řady 5 A tady je výbavová linie Luxury Line, jejíž design se od té základní také liší, což platí i pro paket Sport Line, zatím nejsportovnější variantu M 550i xDrive, nebo pro hybridní (benzinový motor + elektromotor) 330e.

Test sedmé generace BMW řady 5 A tady je právě verze M550i xDrive, kterou jsme testovali v létě 2017. Vidíte, že se liší například její příď, standardně obsahuje například aerodynamický paket, zadní spojler nebo vysoce lesklé okenní lišty. odlišnosti jsme ale objevili i v interiéru. 

Test sedmé generace BMW řady 5 Velkou parádu dělala testované 540i příplatková devatenáctipalcová litá kola v černém provedení s modrými brzdovými třmeny. Standard představují sedmnáctky, u M sportovního paketu osmnáctky a u M550 devatenáctky. V našem případě obouvala testovaná verze dokonce příplatková dvacetipalcová kola.

Test sedmé generace BMW řady 5 To samé, tedy o té parádě, platí i o nejvyšší řadě LED světlometů s dosvitem až 500 m (jen o 100 m méně než u laserových světlometů pro BMW řad 7 a i8).

Už standardní světlomety disponují LED technikou. Za příplatek ale můžete mít adaptivní funkci, která paprsek přizpůsobuje stylu jízdy i jiným podmínkám. A za další příplatek dostanete funkci Selective Beam, kdy stačí mít v noci neustále zapnutá dálková světla a paprsek se neustále mění tak, aby neoslňoval ostatní řidiče.

Uvnitř udělalo nejnovější BMW řady 5 velký pokrok z hlediska působivosti a vizáže materiálů.

Test sedmé generace BMW řady 5 Testovaný kus ohromoval zejména při nočních jízdách díky osvětlení reproduktorů nejvyšší řady ozvučení Bowers & Wilkins. Velmi působivé jsou i dekory nebo LED linky osvětlující interiér.

Na své si přijdou i milovníci displejů. Kromě obřího za volantem, který zastává funkci přístrojů, se jen o málo menší tyčí nad středovým panelem a high-tech nádech interiéru dodává i třetí určený výhradně klimatizační jednotce.

Skvělý dojem doplňují měkčené plasty na všech místech přístrojové desky včetně těch níže položených, které přicházejí do kontaktu s nohami řidiče.

Fascinovala mne nizoučká hladina vnitřního hluku. Díky téměř dokonalé aerodynamice dovnitř téměř nepronikal zvuk obtékajícího vzduchu, a to ani při extrémních rychlostech. Téměř neslyšný byl ve většině otáček i zvuk benzinového šestiválce. Jen občas narušil akustickou nirvánu blížící se elektromobilu valivý hluk od pneumatik, zejména rány při spadnutí do hlubších propadlých kanálů.

Test sedmé generace BMW řady 5 Objevili jsme i sadu výměnných parfémů, které se při zakoupení příplatkového paketu Ambient Air připojují ke klimatizační jednotce a provoní interiér. Můžete vždy míchat dva parfémy dohromady a vytvářet tak nejrůznější kombinace vůní.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus