Aktualizováno: 24.8.2017

Test sedmé generace BMW řady 5

 

 
Hned na začátek si troufnu napsat jeden superlativ. Sedmá generace BMW řady 5 v testovaném provedení 540i xDrive má z hlediska vyváženosti nejlepší jízdní vlastnosti ze všech aut, co jsem dosud, což znamená za posledních více než dvacet let, testoval. Kolega, který později zkoušel naftové provedení 530d xDrive se mnou souhlasil. A dojem nezkazila ani osmiválcová verze M550i xDrive.

Nechci tím říct, že je 540i xDrive nejsportovnější, nejzábavnější i nejpohodlnější, ale když bych každou tuhle část jízdy bodoval a do hodnocení zahrnul i jistotu, kvalitu řazení a řízení, nebo vyspělost jízdních asistentů, získalo by BMW řady 5 rekordně vysoký počet bodů.

Sedan vyšší střední třídy je určen zejména vysoce postaveným manažerům a dobře zajištěným mužům. A myslím, že splňuje vše, co od něj potenciální zákazník očekává. Na rozdíl od minulé generace je na výši i z hlediska moderny na přístrojové desce, parádní dojem jsem měl i z kvality materiálů. Skvělé jsou parametry většiny pohonných jednotek a často v obou protichůdných disciplínách najednou - dynamice i spotřebě.

Kritiku si zaslouží snad jen některé parametry zavazadlového prostoru. Tradiční výtka směřuje k cenám. Měřeno optikou aut pro obyčejné lidi je samozřejmě BMW řady 5 drahé. V rámci přímých konkurentů se to ale napsat nedá. Hodně drahé jsou některé příplatkové prvky. Například prémiová audiosoustava Bowers & Wilkins přišla v době testu na astronomických 124 150 korun.

Sedmá generace BMW řady 5 se začala na českém trhu prodávat začátkem roku 2017. Na jaře téhož roku přibyly dvě nové verze - hybrid do zásuvky 530e iPerformance a osmiválcový model pro ty, kteří nechtějí M5, ale mají rádi rychlou jízdu pod označením M550i xDrive.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus