Aktualizováno: 4.11.2018

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 440i, 430i AT

 
Kříženci kabrioletů a kupátek s pevnou skládací střechou místo klasických kabrioletů se střechou plátěnou sice vyšli po boomu na začátku tisíciletí zvlášť u lidových značek z módy, BMW se ale rozhodlo tuto kategorii i nadále zachovat.

Nástupce BMW 3 Cabrio se tak sice označuje číslicí 4, ale jinak používá stejnou koncepci, která je v našich končinách praktičtější než plátno.

BMW 4 Cabrio není autem pro sportovní řádění v zatáčkách a to ani se silnými benzinovými motory a pohonem zadních kol. Více než 200 kg navíc proti kupátku motoru dost přistřihuje křídla, také podvozek a řízení se vzdaly závodnické horlivosti ve prospěch komfortu a nekomplikované radosti z jízdy. Přesto zůstávají jízdní vlastnosti i parametry motorů v porovnání s konkurencí špičkové.

Kromě tradičního pohonu zadní nápravy existuje i několik verzí, u nichž hrabou všechna čtyři kola.

Tradiční slabinu většiny vozů BMW představuje vysoká cena, kterou tady částečně nahrazuje bohatší standardní výbava než u vozů řady 3. I tak ale příplatkové položky zvýšily cenu zkoušené verze téměř o více než šest set tisíc korun.

Kabriolet od BMW osloví zejména dobře vydělávající muže všech věkových kategorií, kteří se chtějí trochu předvádět. Na rozdíl od kupátka ale bude podle mě tvořit mnohem větší procento kupců něžnější pohlaví, kterému bude vyšší hmotností otupené ostří auta vyhovovat.

BMW 4 Cabrio se v Česku prodává od jara 2014, v roce 2017 prošlo drobnou modernizací.

Design

BMW 4 Cabrio - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 4 Cabrio - pohled bok dopravaBMW 4 Cabrio - pohled záď čistáBMW 4 Cabrio - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 4 Cabrio - pohled příď čistá

 

Karoserie BMW 4 Cabrio se při natažené střeše téměř neliší od 4 Coupé.

A příď nebo záď kupé řady 4 rozezná od sedanu řady 3 jen skutečný fajnšmekr. Už proto, že podobně jako trojka nabízí i čtyřka různé příplatkové designové řady. Aby se to nepletlo, tak jsou právě čtyři: M sportovní paket, Sport Line, Advantage Line a Luxury Line. Kromě vnitřní výbavy se od sebe liší i zvenčí, takže i dvě čtyřky vedle sebe mohou vypadat trochu jinak.

Námi testovaný kabriolet disponoval M sportovním paketem, jehož zaměření vyplývá už z názvu.

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Zde si můžete prohlédnout BMW 4 Cabrio s M sportovním paketem před faceliftem z roku 2017 a po něm. Aktuální verze má českou registrační značku.

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio A tady máte přesný popis toho, co se na BMW řady 4 v rámci modernizace zvenčí měnilo. Standardem jsou nově LED světlomety a LED mlhovky, u výbavových řad Sport Line a Luxury Line se mírně modifikoval přední nárazník.

Kabriolet dělá kabrioletem střecha, která je u BMW 4 Cabrio stejně jako u předchůdce s označením 3 Cabrio skládací, třídílná a pevná, nikoli plátěná.

Podle návodu k použití se může otvírat nebo zavírat maximálně při rychlosti chůze. Já s ní raději manipuloval jen v klidu. Už proto, abych si ohlídal, že se půl metru za mnou a dva metry nade mnou nenachází nic, co by složitý mechanismus mohlo poškodit.

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Proces stahování podle mých stopek trval 22 vteřin, oblékání o dvě vteřiny déle plus čtyři další sekundy na vytažení oken.

Nehodlám diskutovat o tom, jestli je BMW 4 Cabrio hezčí nahé nebo oblečené. Kdo si kupuje kabriolet, tak hlavně proto, aby s ním jezdil bez střechy. A z nahé čtyřky alespoň v testovaném provedení za více než dva miliony korun (jenom lak pojmenovaný Pyrite Browm stál téměř 130 tisíc korun) vyzařoval dostatek luxusu, elegance i agresivity.

Jízda se staženou střechou i okny je docela hlučná už při 90 km/h, i když na předních místech moc nefouká. Zadní cestující si proudu vzduchu užijí o dost víc a z delší jízdy po dálnici budou hodně vyfoukaní.

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Když jsem je nahradil deflektorem (standard pro M sportovní paket) šikovně složeným za zadními sedadly, víření vzduchu se výrazně uklidnilo. I při jízdě rychlostí 100 km/h a staženou střechou i okny mi jen lehce povívaly vlasy.

S deflektorem jsem si poradil i bez tištěného návodu k obsluze. Ten mají bavoráky zabudovaný v palubním počítači. Chytré!

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Test modernizovaného BMW 4 Cabrio Dalšího šikovného pomocníka pro milovníky jízdy s nebem nad hlavou představuje třístupňové proudění teplého vzduchu z vrchní části sedadel na krk. Tahle příplatková "šála" (BMW ji v ceníku označuje jako vzduchový límec) se ve studeném počasí hodí. Zvláště v kombinaci s vyhřívanou sedačkou a topením si díky ní lze užívat radostí s jízdou bez střechy i v podzimních teplotách. Nám bylo teplo i při patnácti stupních.

Aerodynamika kabrioletu s nataženou střechou mi připadala o chlup horší než u kupátka. Při rychlostech nad 180 km/h už jsem vnímal aerodynamický hluk. Oblečený kabriolet ale stejně jako kupé výborně maskuje skutečnou rychlost. Těch 180 km/h mi připadalo sotva jako 130 km/h...

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio A tady se podívejte, co přinesla modernizace v roce 2017 do interiéru: jde například o nový volant, středový sloupek v leštěné černé barvě nebo za příplatek možnost digitálních přístrojů. Přesto už některé ovladače působí při porovnání se zcela novými modely BMW mírně zastaralým dojmem.

Testované auto bylo i uvnitř vyšperkované doplňky za desítky tisíc. Největší parádu dělalo oranžové kožené čalounění z nabídky BMW Individual.

Dojem z kvality jsem měl, jak už jsem u bavoráků zvyklý, prvotřídní. A to se BMW nebojí spousty tvrdých plastů, které ale parádně vypadají a jejich slícování nemá chybu. Je ale fakt, že třeba zabouchnutí dveří by mohlo být malinko tlumenější.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Ford Mustang Convertible