Aktualizováno: 13.10.2019

Test BMW 3

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 320d xDrive AT

 
BMW 3 je jedním z nejdůležitějších modelů mnichovské automobilky. Nová generace dospěla do rozumné velikosti, díky které se už lidé na palubě nemusí tolik tísnit. Je navíc nabitá technologiemi.

Zdá se to až neuvěřitelné, ale BMW řady 3 dospělo do své už sedmé generace. V ní hodně vyrostlo do všech stran, udrželo si úsporné motory a chystá se opět na výkonná provedení. Samozřejmostí jsou jak verze s pohonem všech kol tak se zadním náhonem.

BMW 3 patří do trojice německých manažerských sedanů střední třídy, jeho hlavními konkurenty jsou tak Audi A4 a Mercedes-Benz třídy C. Je zřejmé, že se tyto vozy vzájemně ovlivňují a tím i vyvíjejí. Dalšími konkurenty může být Lexus IS nebo třeba Alfa Romeo Giulia. Auto s karosářskou verzí sedanu je určené prakticky výhradně do firemních vozových parků.

V září 2019 jsme poprvé testovali model sedmé generace a to ve spojení s pohonem všech kol xDrive a úsporným naftovým čtyřválcem.

Design

BMW 3 Sedan - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 3 Sedan - pohled bok dopravaBMW 3 Sedan - pohled záď čistáBMW 3 Sedan - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 3 Sedan - pohled příď čistá

 

Design vozu je poněkud zvláštní, chtělo by se říci až kontroverzní. Řeč je samozřejmě hlavně o přídi, která má klíčovou roli v charakteru auta.
Test BMW 3Čtyřikrát diodami podtrhnuté světlomety přímo navazující na poměrně velkou masku chladiče (ledvinky), jež v horní částí mírně pokračuje do přední kapoty, se nám ze začátku příliš nelíbily. Bylo potřeba si na ni zvyknout. Zbytek ale funguje dobře a trojce to z ostatních úhlů pohledu sluší.
Test BMW 3Ony zmiňované ledvinky jsou poměrně velké, jak je nyní v Mnichově módou.
Test BMW 3Záď zdobí úzká LED světla.
Test BMW 3Nemůže chybět jasné označení. Tady hned víme, že máme auto s pohonem všech kol.
Test BMW 3Design kol jako obvykle závisí na tom, kolik jste ochotni si připlatit. Na výběr je toho docela dost.

Trojka konečně působí jako opravdu dospělé auto i uvnitř. Kdyby nám ji někdo před pár lety představil jako nové BMW 5, věřili bychom mu. Je to dáno nejen velikostí, ale i designem poměrně tučných sedadel očividně nabízejících absolutně komfortní posezení. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus