Aktualizováno: 7.8.2017

Test BMW 3 po faceliftu

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 340i AT, M3 AT, 330e

 
Osmdesát procent majitelů nebo spíš majitelek menšího BMW řady 1 netuší, že je jejich auto obdařeno pohonem zadních kol. To se o vlastnících trojek říci nedá. I současná generace oslovila hlavně mladé bezdětné manažery a úspěšné podnikatele, individuality a páry s dynamickým přístupem k řízení. Dvojnásob to platí o sportovní verzi M3.

Nejprodávanější model mnichovské automobilky však vychází stejně jako ostatní nové bavoráky vstříc širšímu spektru uživatelů než dosud. Dokáže se například více přizpůsobit roli rodinného auta.

Vzrušení z řízení bylo to nejdůležitější, co chtěli majitelé „trojkových“ řad BMW po celá léta, konkrétně od roku 1975, kdy vyjela na silnice první generace. Jenže ačkoliv zůstává řada skalních příznivců, potřeby většiny kupujících se mění. A řada 3 s nimi.

Proti předchozí generaíci vyrostla. Dostala v základním provedení měkčí a tím pádem komfortnější podvozek. Ubrala trochu ze své závodnické horlivosti. Atmosférické šestiválce nahradily čtyřválce s turbem. Přesto je pořád na špici z hlediska jízdních vlastností i parametrů většiny motorů.

Kromě čtyřválců s turbem jsou pod kapotou k dispozici i oturbené šestiválce. Model rovněž nabízí hybridní verzi nebo oblíbený pohon všech kol. BMW řady 3 se chlubí širokým záběrem.

Stísněnější zůstávají při porovnání s ostatními manažerskými auty rozměry kabiny a zavazadlového prostoru, i když došlo k mírnému zlepšení. Jako největší slabinu v porovnání s většinou konkurenčních sedanů střední třídy vnímám horší poměr ceny a výbavy.

Aktuální generace BMW řady 3 se na českém trhu začala prodávat začátkem roku 2012. V roce 2015 aktuálně prodávaná šestá generace prošla faceliftem. Jak to bylo tehdy, v období začátku platnosti nové emisní normy Euro 6, zvykem, vůz dostal především nové motory.

Design

BMW 3 Sedan - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 3 Sedan - pohled bok dopravaBMW 3 Sedan - pohled záď čistáBMW 3 Sedan - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 3 Sedan - pohled příď čistá

 

Vnější vzhled BMW řady 3 se při faceliftu v roce 2015 prakticky nezměnil.

Test BMW 3 po faceliftu Test BMW 3 po faceliftu Vlastně je jiná pouze grafika světlometů. Jak vpředu, tak i vzadu.

Design a podrobný test BMW řady 3 s karosérií sedan před modernizací čtěte zde.

Krátce se ale ještě zastavíme o sportovní verzi M3, kterou jsme poprvé testovali až po modernizaci.

Test BMW 3 po faceliftu Už v základním provedení se vizáž M3 od základního provedení mírně liší. Nám se navíc do ruky dostala verze s příplatkovým paketem M Competition, který zvenčí poznáte nejen podle nálepek na vrchních partiích skel, ale také díky parádním dvacetipalcovým kolům, ze kterých vykukovaly žluté třmeny karbonově keramických brzd, které v době testu stály dalších 197 808 korun...

Test BMW 3 po faceliftu Z druhé strany auta nás nejvíc zaujaly dvě dvojité koncovky příplatkového speciálně laděného výfukového potrubí, jehož zvuk po přidání plynu připomínal podzimní honitbu a zvyšoval již tak enormní zájem čumilů o testovaný vůz.

Test BMW 3 po faceliftu Velmi zajímavý je ale u BMW M3 například i tvar vnějších zpětných zrcátek.

Test BMW 3 po faceliftu Za pozornost stojí i sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy vyvedená v parádní světlé kůži.

Test BMW 3 po faceliftu Také sportovní volant pro M3 se od běžné řady 3 mírně liší.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus