Aktualizováno: 30.8.2017

Test BMW 3 GT

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1

 
Octavia od BMW - to je karosářská verze řady 3 označovaná jako Gran Turismo. Jde o pětidveřový liftback, který vnějšími a vnitřními rozměry výrazně převyšuje ostatní varianty BMW řady 3 i většinu konkurentů ve střední třídě.

Už aktuální generace sedanu řady 3 chce svým charakterem s větší mírou komfortu a menšího zaujetí závodnickou horlivostí oslovit širší spektrum zákazníků než dříve. Verze GT tento trend ještě zvýraznila a zaměřila se na praktičnost.

Výhodami BMW 3 GT v porovnání s konkurencí tak už nejsou pouze jízdní vlastnosti a parametry motorů nebo luxusně působící interiér, ale také místo na nohy nebo praktičnost zavazadlového prostoru.

Pokud nebudu "gétéčko" posuzovat z úhlu pravověrných ctitelů modrobílé vrtule, kteří ho pro jeho menší talent pro sportovní jízdu pomlouvají, kde mohou, pak mu můžu vytknout pouze tradiční nevýhodný poměr ceny a výbavy proti ostatním liftbackům střední třídy.

BMW 3 GT se v Česku prodává od jara 2013.

V roce 2017 byl vůz velmi lehce omlazen, na první pohled to ale vůbec není poznat, jen se drobně změnila optika předních a zadních světlometů, vůz má LED světlomety a v příplatkový navigační systém v kabině je ještě o kousek větší, než byl.

Design

BMW 3 Gran Turismo - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 3 Gran Turismo - pohled bok dopravaBMW 3 Gran Turismo - pohled záď čistáBMW 3 Gran Turismo - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 3 Gran Turismo - pohled příď čistá

 

O ošklivosti nového BMW řady 3 GT jsem toho před testem četl tolik, že by se jeden bál, odkud na něj v garážích vybafne kříženec Ssangyongu Rodius a Dacie Solenza.

Nic takového se samozřejmě nekoná. Záď sice vypadá trochu asijsky a ikona automobilového designu se z ní určitě nestane, ale příď se od klasické trojky prakticky neliší a ani silueta vozu připomínající kupátko mne rozhodně neuráží. Celkově jde o auto na první pohled velké až monumentální, kombinující geny agresivity s praktičností. Spoustu lidí při testu zaujalo a většině se stejně jako mě i líbilo.

Jak už to u nových bavoráků bývá, tak se design modelu mírně liší podle zvolené výbavové linie. Testovali jsme verzi Modern Line, ke které patří všechny obrázky pod začátkem této kapitoly. A níže nabízíme i další verze.

Test BMW 3 GT Test BMW 3 GT Test BMW 3 GT

Vpravo vidíte základní model, uprostřed M Sport package a vlevo Luxury Line. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Existuje ještě verze Sport Line, ke které jsem nesehnal obrázky.

Test BMW 3 GT Trochu jsem nepochopil bezrámové dveře - asi mají podpořit siluetu kupé. K praktickému vyznění auta se podle mě moc nehodí, na druhou stranu ale nejsou zdrojem žádných pazvuků nebo jiných nepřístojností.

Test BMW 3 GT Test BMW 3 GT Ze zádi vyjíždí při rychlostech nad 110 km/h spojler, který má zlepšovat přítlak a tím pádem jízdní vlastnosti auta v zatáčkách. Zpět se vrací při sedmdesátce. Dá se ovládat i tlačítky ve dveřích. Dobrá frajeřinka, pokud chcete svádět buchtu za vámi na semaforech :-)

Přístrojová deska se téměř neliší od sedanu a nemám moc, co bych jí vytknul.

Testované auto v paketu Modern a s příplatky přibližně ve výši poloviny ceny základního provedení působí uvnitř nejen velmi kvalitně a elegantně, ale také high-tech.

Test BMW 3 GT Verzi Modern Line testovala také kolegyně Eva v roce 2017. Tato specifikace obsahuje bez příplatku například chromované detaily jak na předním, tak i na zadním nárazníku, ale i chrom okolo oken.
Test BMW 3 GT Uvnitř se s touto verzí nepřiplácí za béžové čalounění, sportovní kožený volant a různé detaily s chromem, například okolo tlačítek ovládání klimatizace.

BMW se nebojí většího množství tvrdých plastů. Ty vypadají mnohem lépe než u konkurence a perfektně sedí.

Odhlučnění kabiny patří k vůbec nejlepším mezi všemi auty.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • BMW 3 Sedan
  • BMW 3 Touring