Aktualizováno: 23.10.2017

Test BMW řady 1

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 120d xDrive

 
Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná. A pětidveřová verze se dá celkem v pohodě použít i jako auto pro menší rodiny.

Rozhodně totiž nejde o puristický sporťák. BMW řady 1 nechybí ani jízdní pohodlí, uhlazenost a nemalá dávka luxusu. Jeho podvozek uspokojí široké spektrum řidičů. Jízdní vlastnosti jsou špičkové stejně jako parametry některých motorů.

BMW řady 1 druhé generace se začalo v Česku prodávat začátkem podzimu 2011. V roce 2015 prodělalo první modernizaci a v roce 2017 druhou. Nabízí se i v třídveřové verzi, kterou vedeme jako samostatný model.

Tradiční největší nevýhodu představují vysoké základní ceny, srovnatelná konkurence z hlediska prvků výbavy a výkonu motoru ale nepřijde o moc levněji. Modernizace navýšily množství výbavy dostupné bez příplatku.

Design

BMW 1 5dv. FL - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 1 5dv. FL - pohled bok dopravaBMW 1 5dv. FL - pohled záď čistáBMW 1 5dv. FL - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 1 5dv. FL - pohled příď čistá

 

První modernizace BMW řady 1 v roce 2015 vrátila autu dynamiku, hravost a líbivost, o něž model trochu přišel při generační změně v roce 2011. Druhý facelift v roce 2017 přinesl jen velmi decentní změny týkající se například typických "ledvinek" na přídi nebo světlometů, které se navíc trochu liší v každé výbavové linii.

BMW totiž nabízí "jedničku" v základním provedení, a pak v liniích Advantage, Sport Line, Urban Line, M Sport, Sport Line Shadow, M Sport Shadow a nejsportovnější M 140i xDrive a M 140í xDrive Shadow. Všechny mají trochu odlišný tvar přídě i jiných částí karoserie a na každé se facelift projevil trochu jinak.

Test BMW řady 1 Test BMW řady 1 Podívejte se, co facelift v roce 2017 změnil u auta s M sportovním paketem. Nahoře je verze z roku 2015, dole ta po aktuálním faceliftu trochu změněná paketem Shadow. Pokud vám připadá, že se žádné změny neodehrály, tak hledejte pár opravdu detailních rozdílů :-)

Test BMW řady 1 Rovněž vzhled palubní desky nebo třeba čalounění sedadel a výplní dveří se liší paket od paketu. Každopádně jde u všech verzí o tradiční styl BMW vyznávající jednoduchost, čitelnost a kvalitu.

Materiály sice hezky vypadají, voní a zvlášť měkčené plasty jsou i příjemné na dotek, ale občas jsem se setkal i s kaňkami na prémiové kvalitě. Na rozdíl od verze z roku 2015 nešlo tentokrát o křaplavé zavírání víka schránky před spolujezdcem, ale zato mi připadalo hodně plechové zabouchnutí zadních dveří.

Naopak jsem při posledním testu v roce 2017 ocenil výborné odtlumení kabiny od vnějších vlivů včetně hluku. Člověk má ale pak pocit, že jede mnohem pomaleji než ve skutečnosti, což se nemusí líbit hlavně policistům. Větší hluk zejména od zrcátek se začal v kabině projevovat až při rychlostech vyšších než 200 km/h.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • BMW 1 3dv. FL