Aktualizováno: 26.11.2018

Test Audi Q8

 

 
Audi se konečně odhodlalo vstoupit do kategorie SUV-kupé. I když je Audi Q8 silně příbuzné s Q7, nejde jen o zkrácenou kopii. Q8 ukazuje, že i v této třídě lze být plně samostatným modelem, který má za nemalé peníze hodně co nabídnout.

Když v roce 2007 přišlo na svět BMW X6, celý automobilový svět byl ohromen. Řada lidí podivnou kombinací SUV a kupé spíš pohrdala. BMW ale uhodilo pověstný hřebíček na hlavičku a z X6 se stal naprostý hit. Není divu, že se pak s SUV-kupé přidal i Mercedes-Benz. Audi je v roce 2018 poslední z německých luxusních značek. Ale zdá se, že čekání na Q8 stálo za to.

Q8 stojí na platformě MLB Evo, je tedy příbuzná nejen s Audi Q7, ale i s dalšími velkými luxusními SUV, jako jsou Volkswagen Touareg, Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Proto u těchto aut najdeme řadu společných prvků, je to cítit třeba v kabině. Velké SUV ale svou délkou nepřesahuje pětimetrovou hranici, nepotřebuje totiž místo na třetí řadu sedadel, tak jako Q7.

Audi vsadilo na extravaganci, vždyť musí oproti rodinné Q7 nabídnout něco navíc. A to se zřejmě povedlo. Hlavními zájemci o vlastnictví takového vozu budou bohatí individualisté, páry nebo rodiny s jedním dítětem. Prostoru vzadu je pořád dost a i když se předpokládá, že majitel bude mít v garáži ještě další vozy pro denní ježdění, není nejmenšího důvodu, aby Audi Q8 nefungovala jako jediné auto v rodině. Je ale dobré mít na paměti, že jde o velmi drahý vůz a počítá se i s vysokou cenou příplatků.

V listopadu 2018 jsme testovali asi nejžádanější provedení, tedy Audi Q8 50 TDI quattro s brilantním naftovým motorem, automatem a pohonem všech kol. Co víc si přát?

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • BMW X6
  • Mercedes-Benz GLE kupé