Aktualizováno: 25.12.2017

Test druhé generace Audi Q5

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4

 
Nejdůležitější vlastnosti a filozofie Audi Q5 se mezigeneračně nezměnily, ale novinka se oblékla do mnohem modernějšího a sportovnějšího hávu. Navíc přinesla ještě více všestrannosti, kterou jsou velká auta kategorie SUV pověstná.

Pořád půjde o typický automobil úspěšných podnikatelů nebo spíše jejich manželek. Středně velký vůz kategorie SUV dokáže být stejně přesvědčivý na hladké dálnici jako na hrbolaté zasněžené polní cestě. Testovaná verze se vzduchovým pérováním a možností nastavení světlé výšky se neztratila ani v těžším terénu. Víceúčelový vůz umí přes týden výborně reprezentovat při objíždění schůzek a o víkendu odvézt celou rodinu třeba na lyže.

Výhody Audi Q5 vůči konkurenci se shodují s ostatními vozy značky: výborné jízdní vlastnosti, parametry většiny motorů a interiér snoubící modernu, luxus a kvalitu.

Totéž platí o nevýhodách, mezi nimiž vyčnívá vysoká cena spojená s nepříliš bohatou základní výbavou. Například testovaný vůz oplýval příplatkovými prvky za více než šest set tisíc korun a jeho cena se vyšplhala ke dvěma milionům.

Většina variant Audi Q5 disponuje stálým pohonem všech kol quattro. Existuje i verze pouze s pohonem předních kol, kterou jsem však zatím nezkoušel.

Vrcholem je model SQ5 s třílitrovým benzinovým šestiválcem, který jsme zkoušeli v prosinci roku 2017.

Audi Q5 druhé generace se na českém trhu prodává od začátku roku 2017. Dováží se z Mexika.

Design

Audi Q5 nové - pohled ¾ zepředu dopravaAudi Q5 nové - pohled bok dopravaAudi Q5 nové - pohled záď čistáAudi Q5 nové - pohled ¾ zezadu dolevaAudi Q5 nové - pohled příď čistá

 

Pryč je dobrácký a trochu obtloustlý design předchozí generace. Nové Audi Q5 vypadá jako svalnatý sportovec v perfektně střiženém obleku na míru.

Tenhle pocit dotvářela u testované verze příplatková linie Sport, k ní navíc paket S Line, a ještě nad jeho rámec za další peníze navíc obří dvacetipalcová kola nebo LED světlomety v nejlepším provedení Matrix se schopností svítit neustále naplno dálkovými světly a vykrývat pouze ta místa, kde se nacházejí jiná auta, která není radno oslňovat.

U jednotlivých výbavových linií se vnější design mírně odlišuje.

Design interiéru navazuje na to, co bylo napsánu o vizáži karoserie. Také tady ale pomohla u testovaného kusu spousta příplatkových prvků - například takzvaný virtuální kokpit, tedy plně digitální přístroje. S Line sportovní paket ovlivňuje třeba sportovní vzhled volantu a přináší hliníkové dekory, obsahuje polokožené sportovně tvarované sedačky. Nachybělo ani ambientní diodové osvětlení za další příplatek. V podstatě vše, co uvidíte v testu na fotkách bylo v testovaném voze za příplatek a základní provedení vypadá trochu jinak. Bohužel zatím neumíme zcela přesně popsat, jak.

Fascinovalo mě téměř dokonalé odhlučnění testovaného auta ať už od naftového motoru, od obtékajícího vzduchu, nebo širokých pneumatik. Aerodynamika auta je opravdu vynikající, i při rychlostech přes 200 km/h byl v autě příjemný akustický komfort.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus