Aktualizováno: 16.5.2016

Test nového Audi A4

 

 
Oblíbený manažerský sedan přišel v roce 2015 s novou, už pátou generací. Ta se pochlubila nejen modernějším designem a lehkou konstrukcí, ale i bohatou výbavou plnou moderních technologií. Na palubě je poprvé také takzvaný virtuální kokpit.

Auto má výrazně sníženou hmotnost oproti svému předchůdci, což zlepšuje jeho jízdní vlastnosti, dynamiku, ochotu zatáčet a hlavně také spotřebu. Vždy ale bude silně záležet na tom, v jaké variantě si vůz pořídíte. Lze si totiž vybrat ze dvou příplatkových podvozků – komfortní a sportovní, včetně adaptivních tlumičů.

Rozdíl jsme zaznamenali také v řízení. Už po prvních metrech je totiž patrné, jestli je auto vybaveno adaptivním řízením, nebo standardním posilovačem. Každopádně vždy se Audi A4 může pochlubit stabilitou a snadnou ovladatelností.

V porovnání s nejbližší konkurencí prémiových značek potěší, že v nabídce zůstal šestiválcový naftový motor, technologická vyspělost a bohatší výbava. Jako největší problém vidím vysoké ceny příplatkových prvků výbavy a v porovnání s takzvanou "neprémiovou konkurencí" i obecně vyšší ceny.

Audi A4 bude podle mne i v této generaci patřit mezi velmi oblíbené vozy, zejména pak u firem, které činí drtivou většinu zákazníků. Manažeři budou navýsost spokojeni.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Audi A4 Avant