Aktualizováno: 1.4.2015

Test modernizovaného Audi A1 Sportback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.4 TFSI, 1.4 TFSI S tronic, 1.4 TDI

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Tradičně u značky Audi dokonale uspořádaná a sympaticky postrádající strohost typickou pro některá německá auta. Škoda ale, že většina prvků, které se uvnitř testovaného auta nacházely, je k dispozici pouze za příplatek.

Částečně to platí o skvělých sportovních sedadlech, které patří ke standardu verze Design, ta ale samozřejmě není zadarmo.

Sedačky si můžete prohlédnout na velkých fotkách pod začátkem příští kapitoly Kabina a kufr. Díky jejich dokonale anatomickému tvarování jsem zvládl spoustu kilometrů bez toho, aniž bych se zavrtěl. Skvěle drží tělo v zatáčkách, dlouhé sedáky perfektně podpírají stehna.

Základní sedadla jsem zatím netestoval.

Cestující vpředu se rozhodně nemusejí bát nedostatku místa. Šířka v loktech patří mezi malými auty na absolutní špičku, také nad hlavou má většina populace dost vzduchu.

Nenašel jsem v řidičově zóně nic, na co bych si mohl stěžovat. Uspořádání všech tlačítek se řídí logikou, jejich ovládání se řadí mezi malými auty k těm nejpříjemnějším.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Test modernizovaného Audi A1 Sportback Potěšil mne i výhled z auta. Zpětné zrcátko je umístěné tak, že nerozšiřuje neprůhlednou plochu vznikající ukotvením A-sloupku.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Sportovně vyhlížející tříramenný volant je potažený kůží také pouze ve výbavových liniích, nebo za příplatek, a díky akorátní tloušťce věnce a tvarování v místech úchopu skvěle padne do ruky. Základní plastový jsem zatím nezkoušel.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Test modernizovaného Audi A1 Sportback Praktická tlačítka a rolery na ovládání palubního počítače (standard až ve výbavových liniích), audiosoustavy nebo navigace lze pořídit za příplatek.

Hodně mi u testovaného auta chyběl tempomat. A to stálo skoro 650 tisíc, nicméně tento prvek příplatkové výbavy nefiguroval.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Přístroje vyznávají jednoduchou, ale čitelnou a zřetelnou grafiku. Zvlášť v noci působí čistě a efektně.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Test modernizovaného Audi A1 Sportback Líbila se mi také obrazovka příplatkové navigace, která se zaklápí do přístrojové desky.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Takhle elegantně vypadal středový panel testované verze. Klimatizaci a rádio (byť jednodušší) nalezneme i v základní verzi.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Špatně na tom A1 není ani s odkládacími prostory. Kromě těch ve výplních dveří se jich dost najde i na středovém sloupku nebo před spolujezdcem.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Pohodlná loketní opěrka patří mezi prvky výbavy za příplatek. Dá se výškově nastavovat, takže jsem si našel ideální polohu, abych z ní dosáhl na řadicí páku. Uvnitř opěrky se nachází bohatě polstrovaná úložná schránka, v níž ani klíče nerachtají.

Kabina a kufr

Audi A1 Sportback - pohled sedadla přední Audi A1 Sportback - pohled sedadla zadní Audi A1 Sportback - pohled kufr základní Audi A1 Sportback - pohled kufr maximální

 

Audi A1 Sportback sice nepatří mezi typická rodinná auta, ale poměry na zadních sedadlech se proti třídveřové variantě výrazně zlepšily.

Jiný tvar střechy zajistil podle našich měření o osm (!) centimetrů více mezi sedákem a střechou. V praxi to znamená, že zatímco u třídveřové varianty se dozadu mohly posadit jedině děti, u Sportbacku jsem měl se svými 174 cm mezi hlavou a stropem i po napřímení a položení hlavy do opěrky drobnou rezervu.

Z pozice nejhoršího auta mezi malými hatchbacky tak Sportback model A1 posunul do běžného průměru.

Zato podélná prostornost zůstává bídná. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče a volant (podotýkám, že řídím blízko u volantu, který mám nalepený na přístrojové desce) a sedl si "za sebe", zbývalo mi mezi koleny a opěradlem přední sedačky slabých deset centimetrů. Dva lidé s výškou 180 cm si podle mne za sebe bez otlačení kolen nesednou.

Na rozdíl od třídveřové A1 nás u Sportbacku zajímá i šířka. Auto je totiž standardně pětimístné. A díky průměrné šířce v loktech nebude převoz tří cestujících vzadu úplné peklo, i když půjde spíš o nouzovku než běžné využití. Vzadu se navíc sedí nepřirozeně vzpřímeně. Uzoučké prostřední místo ve druhé řadě vyhoví kvůli vyvýšení sedáku a snížení stropu pouze dětem. Já nemám zadek jako valach, a přesto se mi do něj z obou stran zarývaly úchyty pro bezpečnostní pásy.

Potěší, že se na zadních sedadlech sedí docela vysoko, takže je odtud dobrý výhled.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Opěradla zadních sedadel jsou standardně dělená v poměru 40:60 a sklopná, takže se dá rozšiřovat základní objem kufru.

Ten činí na rok 2015 mezi malými hatchbacky už lehce podprůměrných 270 l. Nijak nevyčnívají ani jeho jednotlivé parametry.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Test modernizovaného Audi A1 Sportback Podlaha zavazadlového prostoru se dá zaaretovat ve dvou výškách. V té nižší je zavazadelník hlubší, ve vyšší jeho podlaha navazuje beze schodu na sklopená opěradla zadních sedadel.

Test modernizovaného Audi A1 Sportback Zajímavé jsou falešné světlomety, které se stejně jako třeba u Opelu Insignia Sports Tourer objeví poté, co zvednete páté dveře. Slouží k tomu, aby Audi A1 Sportback bylo ve tmě vidět i tehdy, pokud bude posádka něco nakládat, nebo poveze tak velké věci, že musí nechat víko kufru otevřené. Nejsem si ale jistý, že zrovna majitelky a majitelé Audi A1 podobný doplněk náležitě ocení...

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus